|
کدخبر: 184760

خبرهای تازه از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال

مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: عوامل بازرسی برق پاکدشت ۱۴ دستگاه ماینر و مبدل تولید ارز دیجیتال را در ۲ منطقه از شهرستان با ارزش بیش از ۲۷ میلیارد ریال کشف کردند.

فناوری خبرهای تازه از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال

حمیدرضا نادری اظهار داشت: بازرسان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پاکدشت طی گزارشات مردمی و گشت‌های اطلاعاتی، موفق به کشف ۲ کارگاه شدند که به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج رمز ارز می‌کردند.

وی با بیان اینکه گرمای هوا و افزایش مصرف، ۲ عامل اصلی خاموشی های اخیر است، افزود: تولید و مصرف برق باید با یکدیگر هماهنگ باشد و اگر میزان مصرف از تولید بالاتر برود شاهد خاموشی‌ها خواهیم بود.

نادری با اشاره به این‌که جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در راستای کاهش مصرف برق صورت می‌گیرد افزود: هر دستگاه بیت‌کوین معادل ۲۵ خانه مسکونی برق مصرف می‌کند که با توجه به مصرف بالای برق ماینرهای استخراج ارز دیجیتال و با توجه به نزدیک شدن به پیک مصرف، کشف مزارع رمزارز در اولویت کار بازرسان منطقه است.

نادری اضافه کرد: گاهی اوقات برنامه‌ریزی خاموشی‌ها که از روز قبل اطلاع رسانی شده است با تغییراتی روبرو می‌شود که این مسئله نیز به دلیل افزایش یا کاهش مصرف مردم اتفاق می افتد و فرصت اطلاع رسانی آنها وجود ندارد.

وی یادآور شد: فعالیت‌های نظارتی و بازرسی‌های مداوم به ‌منظور شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارزها در سطح شهرستان با نظارت، همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و قضایی ادامه خواهد داشت تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

مدیر منطقه برق پاکدشت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در زمینه سوء استفاده از شبکه های برق، مراتب را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به این شرکت اطلاع دهند تا موضوع پیگیری و اقدام های لازم جهت برخورد قانونی صورت گیرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر