|
کدخبر: 181471

سامسونگ برگ برنده جهان فناوری را رو کرد + تصاویر

تصاویری از گلکسی واچ اکتیو ۴ منتشر شده است که نشان می‌دهد ساعت هوشمند جدید سامسونگ حداقل در چهار رنگ روانه بازار خواهد شد.

فناوری سامسونگ برگ برنده جهان فناوری را رو کرد + تصاویر

در کنار گوشی‌های هوشمند جدید، ازجمله گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ انتظار می‌رود در رویداد بعدی سامسونگ، سری جدید گلکسی واچ نیز معرفی شود. به‌گزارش GizNext، سری گلکسی واچ ۴ شامل دو محصول می‌شود: یکی مدل استاندارد و دیگری گلکسی واچ اکتیو ۴. انتظار می‌رود هر دو ساعت هوشمند از سیستم‌عامل جدید گوگل، یعنی WearOS ۳.۰ بهره ببرند.

گلکسی+واچ۳

جالب است بدانید در مدل‌های پیشین سری گلکسی واچ سیستم‌عامل تایزن استفاده شده بود؛ اما دو شرکت سامسونگ و گوگل باردیگر وارد همکاری شده‌اند تا سیستم‌عامل WearOS گوگل را بهینه‌تر و درنهایت از آن در ساعت‌های هوشمند و پوشیدنی‌های دیگر مانند دستبند سلامت استفاده کنند. بااین‌حال، آنچه در گزارش GizNext اهمیت دارد، انتشار اولین تصاویری است که افشاگرش آن‌ها را به گلکسی واچ اکتیو ۴ نسبت می‌دهد.

اولین نکته‌ای که در تصاویر نظرمان را جلب کرده، تغییرات ظاهری میان گلکسی اکتیو ۴ با اکتیو ۲ است. اکتیو ۴ از لبه‌های گرد در لبه‌ها فاصله گرفته و حتی دکمه‌ها نیز به حالت مستطیل شکل درآمده‌اند. در تصاویر، می‌توان مشاهده کرد که میزان حاشیه در اطراف صفحه‌نمایش نیز کاهش پیدا کرده است و درواقع، نوار بسیار باریکی از حاشیه دورتادور صفحه‌نمایش دایره‌ای‌شکل دیده می‌شود.

گلکسی اکتیو ۴ نیز مانند مدل‌های پیشین از قاب چرخان استفاده نمی‌کند و حتی تاج نیز ندارد و کاربر برای ناوبری در محیط ساعت هوشمند باید از صفحه لمسی و دو دکمه کناری اکتیو ۴ استفاده کند. طبق اطلاعات موجود، گلکسی اکتیو ۴ در دو ابعاد ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و طلایی روانه‌ی بازار می‌شود. البته این رنگ‌بندی شامل بدنه و بند می‌شود و تنها مختص به بدنه نخواهند شد.

انتظار می‌رود سامسونگ در محصول جدید خود از تراشه‌ای استفاده کند که مطابق با لیتوگرافی پنج‌نانومتری ساخته شده است. این تراشه از سری اکسینوس خواهد بود و درمقایسه‌با تراشه به‌کاررفته در سری گلکسی واچ ۳ نه‌تنها قدرتمندتر است؛ بلکه انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند و این یعنی عمر مفید باتری می‌تواند افزایش چشمگیری یابد.

سامسونگ قصد دارد سری گلکسی واچ ۴ را در دو مدل با بدنه آلومینیومی یا استیل روانه بازار کند. از نظر ارتباطات نیز، دو گزینه LTE و تنها مجهز به Wi-Fi در نظر گرفته شده است تا کاربر باتوجه‌به نیاز و بودجه‌اش، گزینه مدنظر را انتخاب کند. هنوز قیمت ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود در رویدادی که به‌زودی برگزار خواهد شد، سامسونگ محصولات جدیدش ازجمله سری گلکسی واچ ۴ را رونمایی و روانه بازار کند.

موفقیت سری گلکسی واچ ۴ نه‌تنها برای سامسونگ اهمیت فراوانی خواهد داشت؛ بلکه برای گوگل نیز اهمیت دارد؛ زیرا درصورت استقبال کاربران از سیستم‌عامل WearOS ۳.۰، شرکت‌های سازنده دیگر نیز می‌توانند به ساخت و عرضه گجت‌های پوشیدنی مبتنی‌بر سیستم‌عامل جدید گوگل ترغیب شوند.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر