|
کدخبر: 167019

چرا گوگل کروم محبوب است؟

گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر موبایل هست و بیش از ۶۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این امر بیشتر مدیون از پیش نصب شدن کروم در گوشی‌های اندرویدی هست.

فناوری چرا گوگل کروم محبوب است؟

اگر تنها یک‌بار در زندگی وارد فضای اینترنت شده باشد، با مرورگر کروم آشنا هستید. در این مطلب از این نرم‌افزار نام آَشنا برای شما می‌گوییم. گوگل کُروم در حقیقت یک مرورگر وب رایگان است که در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت گوگل عرضه شد. قدرت اصلی کروم سرعتش هست. نکته دیگر که کروم را از سایر رقبا متمایز می‌کند، افزونه‌های کاربردی هست. گوگل کروم درحال‌حاضر بزرگ‌ترین مرورگر دنیا در ویندوز و اندروید است و کاربران این مرورگر را به عنوان پیش‌فرض در سیستم‌های خود تعریف کرده‌اند.

کروم محبوب‌ترین مرورگر موبایل هست و بیش از ۶۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این امر بیشتر مدیون از پیش نصب شدن کروم در گوشی‌های اندرویدی هست.

ویژگی‌های اصلی گوگل کروم

حالت ناشناس یکی از ویژگی‌های جذاب کروم هست که بر اساس آن مرورگر اطلاعات کاربر را ذخیره نمی‌کند. دیگر قابلیت که پیش از این هم اشاره کردیم، افزونه‌ها هست. افزونه‌ها قابل استفاده برای افرادی هستند که حساب گوگل دارد. همچنین کاربران امکان تغییر تم را در مرورگر دارند. ترجمه خودکار نیز ویژگی کاربردی برای کاربران هست که با Google Translate هماهنگ هست.

قابلیت‌های کاربردی گوگل کروم

نخستین قابلیت مهم حالت مهمان هست که به واسطه آن با خیال راحت می‌توانید لپ‌تاپتان را قرض دهید. با انتخاب حساب مهمان فرد تازه سایت‌ها و سرچ‌های شما را نمی‌بیند. گوگل کروم همانند یک پخش‌کننده فایل‌های صوتی و تصویری را پخش می‌کند. برای این کار باید فایل رو با موس بگیرید و تو صفحه کروم رها کنید.

دیگر قابلیت کروم زمانی به کار می‌آید که سیستم شما به هر دلیلی خاموش شود. از طریق این قابلیت از همان صفحه‌هایی که بستید، ادامه می‌دهید. برای این کار از منو تنظیمات رو باز کنید و گزینه on start up رو بزنید، continue where you left off رو تیک بزنید. اگه خودبه‌خود مرورگر بسته شود، تب‌های بسته شده به راحتی بر می‌گردد. همگان‌سازی اطلاعات مرورگر در لپ‌تاپ، گوشی و سایر دستگاه‌ها نکته مهمی است که کروم این کار را می‌کند. برای این کار نیاز به یک حساب کاربری مشترک در تمامی دستگاه‌ها دارید.

مشکلات پرطرفدارترین مرورگر

نخستین مشکل گوگل کروم استفاده زیاد از حافظه و سی پی یو هست که منجر به کندی عملکرد کاربر می‌شود. این موضوع تاثیر منفیبر باتری لپ‌تاپ‌ها دارد و عمر باتری را کاهش می‌دهد. البته این مشکلات به چشم کاربران نمی‌آید و بیشتر برای کاربران حرفه‌ای و طراحان سایت حائز اهمیت است.

همیشه گوگل کروم آپدیت داشته باشید

آپدیت بودن مرورگر بحث مهمی هست که در این بخش این موضوع را به شما آموزش می‌دهیم. برای دسترسی به آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم به آدرس www.Google.com/chrome بروید و در مرحله بعد بر روی دکمه Download Chrome کلیک کنید تا در صفحه‌ای که باز می‌شود، در نهایت هم بر روی Accept and Install کلیک کنید.

امنیت در گوگل کروم

شاید این سؤال برای شما پیش بیایید که امنیت چه جایگاهی در گوگل کروم دارد. در پاسخ باید بگوییم گوگل کروم از طریق دو لیست سیاه برای فیشینگ و دیگری برای بدافزار به کاربران هشدار می‌دهد. گوگل کروم با دسترسی به اکانت شخصی شما در حقیقت دسترسی‌های کاملی به اطلاعات شما دارد و مدیریت این موضوع به عهده کاربران هست.

 

ارسال نظر