|
کدخبر: 129529

ربات آتش نشان امریکا را ببینید + عکس

سازمان آتش‌نشانی لس ‌آنجلس از نخستین ربات آتش‌نشان امریکا رونمایی کرد؛ رباتی که ۲۷۲ هزار دلار قیمت دارد.

فناوری ربات آتش نشان امریکا را ببینید + عکس

ربات‌ها در حال پیشرفته‌تر شدن هستند و می‌توانند فعالیت‌های بیشتری در زندگی انسان‌ها انجام دهند. حالا این ربات‌ها کارهایی انجام می‌دهند که به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند. مثلا ربات آتش‌نشانی که در سازمان آتش‌نشانی شهر لس آنجلس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ربات Thermite RS۳ نام دارد و وزن آن به ۱٫۵ تن می‌رسد. اندازه ربات تقریبا نزدیک به اتومبیل‌های شرکت اسمارت است. این ربات آن‌قدر کوچک است که می‌تواند از یک در دولنگه عبور کند. ربات RS۳ توانایی شخم‌ زدن زمین و از بین ‌بردن دیوار هم دارد. ربات آتش‌نشان شهر لس آنجلس این توانایی را دارد که در یک دقیقه، ۹۵۰ لیتر آب یا فوم روی آتش بریزد. این ربات را می‌توان از راه دور به مدت ۲۰ ساعت کنترل کرد و در این ۲۰ ساعت، نیازی به سوخت‌گیری مجدد نخواهد داشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی لس آنجلس به این موضوع اشاره کرد که این ربات باعث می‌شود آتش نشان‌ها به روش‌های جدیدتری برای خاموش‌ کردن آتش فکر کنند.

ربات RS۳ در چند عملیات استفاده شده است. در ادامه می‌توانید ویدیویی که سازمان آتش‌نشانی لس آنجلس منتشر کرده است، مشاهده کنید. این ربات از نظر ظاهر شبیه به تانک است تا وسایل دیگر سازمان آتش‌نشانی شهر لس آنجلس؛ RS۳ شبیه به محصولات نظامی‌ ساخته شده است که برای خنثی کردن بمب در عراق و افغانستان توسط ارتش امریکا استفاده می‌شد. البته این ربات توسط شرکتی ساخته شده که سازنده‌ی تانک Ripsaw است.

قیمت هر دستگاه از این ربات ۲۷۲ هزار دلار است. سازمان آتش‌نشانی شهر لس آنجلس فعلا قصد دارد از این مدل در مکان‌های مختلف استفاده کند تا برای خرید یک دستگاه دیگر اقدام کند.

منبع: اعتماد
  • حاتم ارسالی در

    آهای ملت ایران سگه زرد برادر شغاله ترامپ یا بایدن هر دو نمیتوانند قدرت ایران را ببینند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها