|
کدخبر: 101425

تصاویر اسمارت‌ فون پیکسل ۴a XL گوگل منتشر شد

سال گذشته شرکت گوگل در اقدامی غیرمنتظره از یک جفت هندست میان‌رده جدید با نام پیکسل ۳a و پیکسل ۳a XL رونمایی کرد و بدین‌ترتیب ماهیت پرچم‌دار بودن خانواده پیکسل تا حدودی کمرنگ شد.

فناوری تصاویر اسمارت‌ فون پیکسل ۴a XL گوگل منتشر شد

از موعد عرضه اسمارت‌فون‌های پیکسل ۳a و ۳a XL حدودا ۱ سال گذشته است؛ بنابراین اکنون بسیاری از کاربران منتظر عرضه مدل‌های جانشین این هندست‌ها هستند. اما در این میان تنها یک مدل جانشین تحت‌ عنوان پیکسل ۴a ارائه خواهد شد؛ چرا که کمپانی از تولید گوشی پیکسل ۴a XL صرفنظر نموده است. چنان‌چه در گذشته برای اطلاع از الگوی طراحی پیکسل ۴a XL پس از معرفی آن کنجکاو بوده‌اید؛ در این‌صورت اکنون می‌توانید تعدادی از رندرهای این هندست را مشاهده کنید.

پیکسل-گوشی۲

به‌نظر می‌رسد که گوگل کماکان به زندگی در دنیای موبایلی موازی خود ادامه می‌دهد؛ جایی‌ که ویژگی‌های ابتدایی اهمیتی ندارند. اکنون ظاهرا کاربران علاقه‌مند به گوشی‌های ارزان‌قیمت صرفا هندست‌های ارزان با ابعاد کوچک را خریداری می‌کنند. در غیر این‌صورت انصراف گوگل از تولید پیکسل ۴a XL احتمالا چه دلایل دیگری خواهد داشت؟ پاسخ قطعی به این پرسش احتمالا هیچگاه روشن نخواهد شد. اما ظاهرا گوگل مایل است تا از بررسی یوتیوبی اسمارت‌فون پیکسل ۴a XL و مقایسه آن با هندست کوچکتر آی‌فون SE ۲۰۲۰ طفره برود. مردم معمولا بدون توجه به ابعاد هندست‌ها مایل به مقایسه آن‌ها با یکدیگر هستند؛ اما اختلاف ابعاد ۲ هندست فوق حداقل تا حدودی تفاوت‌های قیمتی میان آن‌ها را توجیه خواهد کرد.

به‌هرحال پیکسل ۴a XL همانند پیکسل ۴a صرفنظر از نمایشگر خود دارای ساختاری کاملا پلاستیکی است. همچنین اسکنر اثرانگشت در قسمت پشتی گپشی مستقر شده است. نمایشگر هندست مجهز به یک حفره دایروی‌شکل جهت میزبانی از دوربین سلفی بوده و به‌طور کلی اکنون حواشی اطراف نمایشگر کاملا باریک و متناسب به‌نظر می‌رسند. البته استفاده از این سبک طراحی با توجه به قیمت‌گذاری دستگاه کاملا قابل پیش‌بینی بود.

نکته جالب‌توجه اینکه پیکسل ۴a XL با ابعاد ۱۵۴.۳×۷۳.۹×۸.۲ میلی‌متری خود در مقایسه با هندست نسل پیشین باریک‌تر و کوچک‌تر بوده است؛ در حالی‌که اندازه نمایشگر این محصول در مقایسه با گذشته کمی افزایش یافته است. در مقایسه با معیارهای موردنظر گوگل این حواشی احتمالا بسیار کوچک قلمداد می‌شدند.

پیکسل-گوشی

بر اساس شایعات کنونی اسمارت‌فون گوگل پیکسل ۴a در اواسط ماه جولای عرضه می‌شود. از سوی دیگر گوگل می‌تواند عرضه این هندست را مجددا به تعویق بیندازد؛ چرا که کمپانی آمریکایی پیشتر بارها چنین عملی را انجام داده است. با توجه به محدودیت‌های مالی مردم در دوران شیوع ویروس کرونا بدیهی است که اکنون مردم نیاز چندانی به خریداری اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه ندارند. تصمیم اپل مبنی بر عرضه هندست جدید آی‌فون SE ۲۰۲۰ در مقطع کنونی نیز احتمالا اشتباه بوده است. البته صحت و سقم چنین نگرشی در گذر زمان روشن خواهد شد.

 

منبع: آی تی رسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها