|
کدخبر: 100926

اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت شیائومی معرفی شد

برند ردمی به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه شیائومی از جدیدترین تلفن‌های خود با نام سری ردمی ۱۰X رونمایی کرد. این تلفن‌ها به عنوان اولین هندست‌های سری ردمی X معرفی شده‌اند.

فناوری اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت شیائومی معرفی شد

اسمارت‌فون‌های ردمی ۱۰X Pro ،۱۰X ۵G و ۱۰X ۴G این مجموعه را شامل می‌شوند. البته، مدل ۱۰X ۵G همان ردمی نوت ۹ است که در بازار چین عرضه خواهد شد. اسمارت‌فون‌های جدید ۱۰X ۵G و ۱۰X Pro در هردو سیم‌کارت از حالت دوگانه اتصال ۵G پشتیبانی می‌کنند. هردو تلفن به صفحه‌نمایش آمولد و تراشه‌ Dimensity ۸۲۰ مجهز شده‌اند. قیمت این تلفن‌ها نیز بسیار مناسب است.

دو تلفن جدید برند ردمی از یک پنل آمولد ۶.۵۷ اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌گیرند که در بالای آن یک شکاف قطره‌ای برای دوربین سلفی وجود دارد. کیفیت دوربین سلفی مدل ۱۰X ۵G معادل ۱۶ مگاپیکسل است و مدل ۱۰X Pro از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل استفاده می‌کند. نرخ نمونه‌برداری لمسی هردو هندست ۱۸۰ هرتز است که گوریلا گلس ۵ از این صفحه‌نمایش محافظت می‌کند.

در پنل پشتی ۱۰X ۵G و ۱۰X Pro از یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر و ضبط ویدیو‌ها کمک گرفته شده است. یک ماژول التراواید ۸ مگاپیکسل هم درون مجموعه دوربین مشاهده می‌شود. ولی مدل Pro دارای یک سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسل است که توانایی زوم اپتیکال ۳ برابر را دارد. این سنسور به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است. یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر نزدیک هم در ۱۰X Pro قرار دارد. البته، مدل معمولی دارای دوربین سه‌گانه بوده و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی در جای دوربین ماکرو دیده می‌شود.

در داخل تلفن چیپست Dimensity ۸۲۰ شرکت مدیاتک وجود دارد که یک رم با ظرفیت ۶ یا ۸ گیگابایت در کنار آن تعبیه شده است. مدل معمولی با دو پیکربندی حافظه رم (۶ یا ۸ گیگابایت) و مدل Pro در قالب یک پیکربندی با ظرفیت ۸ گیگابایت معرفی شده است. ظرفیت حافظه داخلی نیز متنوع بوده و بین ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت است.

نرم‌افزار تلفن‌ها توسط رابط کاربری MIUI ۱۲ و سیستم‌عامل اندروید ۱۰ اجرا می‌شود. هردو گوشی جدید ردمی برای تامین انرژی سخت‌افزار از یک باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کنند. سرعت شارژ در مدل ۱۰X ۵G معادل ۲۲.۵ وات است که این سرعت در مدل Pro به ۳۳ وات می‌رسد. ۱۰X ۵G و ۱۰X Pro تاییدیه IP۵۳ را دریافت کرده‌اند. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی‌ها وجود دارد که خبر خوبی است. از تفاوت‌های مدل معمولی و Pro می‌توان به پشتیبانی مدل Pro از فناوری NFC اشاره کرد.

تلفن‌های سری ردمی ۱۰X شیائومی در رنگ‌های آبی، صورتی، طلایی و سفید معرفی شده‌اند. نسخه پایه ۱۰X ۵G با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۱۵۹۹ یوآن (معادل ۲۲۴ دلار) فروش می‌رسد که یکی از ارزان‌ترین تلفن‌های هوشمند ۵G به شمار می‌رود. هم‌چنین، نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت ۱۷۹۹ یوآن (معادل ۲۵۲ دلار) روانه بازار می‌شود. قیمت نسخه دیگر (۸/۱۲۸ گیگابایت) نیز ۲۰۹۹ یوآن (معادل ۲۹۴ دلار) است که پیشنهاد خوبی به نظر می‌رسد. مدل برتر با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی رونمایی شده است که قیمت آن در بازار چین ۲۳۹۹ یوآن (معادل ۳۳۶ دلار) است. فروش رسمی این تلفن از اول ماه ژوئن (۱۲ خرداد) آغاز می‌شود.

به مدل ۱۰X Pro می‌رسیم؛ نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت این هندست با برچسب قیمتی ۲۲۲۹ یوآن (معادل ۳۲۲ دلار) و نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت نیز با قیمت ۲۵۹۹ یوآن (معادل ۳۶۴ دلار) در دسترس مشتریان مشتاق قرار می‌گیرد.

اما مدل ۴G ردمی ۱۰X در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایت) آماده فروش است که قیمت این نسخه‌ها به ترتیب ۱۴۰ و ۱۶۸ دلار است.

 

منبع: آی‌تی رسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها