|
کدخبر: 100714

رونمایی هواوی از اسمارت‌فون میان‌رده Enjoy Z ۵G

شرکت هواوی از اسمارت‌فون جدید Enjoy Z ۵G رونمایی کرد. برند آنر نیز به عنوان زیرمجموعه این شرکت در هفته گذشته از تلفن جدید آنر X۱۰ ۵G پرده‌برداری کرد.

فناوری رونمایی هواوی از اسمارت‌فون میان‌رده Enjoy Z ۵G

اسمارت‌فون آنر به یک صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز، دوربین سه‌گانه و اتصال ۵G دوحالته مجهز شده است. اما هواوی تصمیم گرفت که مشخصات مشابه تلفن جدید آنر را در قالب یک اسمارت‌فون ارزان‌قیمت به بازار عرضه کند. این اسمارت‌فون، هواوی Enjoy Z ۵G نام دارد.

پنل نمایشگر تلفن جدید چینی‌ها از نوع LCD بوده که با اندازه ۶.۵۷ اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس به همراه نرخ رفرش ۹۰ هرتز در جلوی بدنه گنجانده شده است. نسبت ابعاد تصویر این پنل ۲۰: ۹ است. در بالای صفحه‌نمایش یک شکاف قطره‌ای برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل دیده می‌شود. سنسور اثرانگشت Enjoy Z ۵G در سمت راست فریم دستگاه تعبیه شده است.

در پنل پشتی تلفن یک دوربین سه‌گانه را مشاهده می‌کنید. این مجموعه دارای یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل است که سنسور ۸ مگاپیکسل التراواید و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل آن را همراهی می‌کنند. دوربین ماکرو دستگاه توانایی ثبت تصاویر تا فاصله ۴ سانتی‌متر را دارد.

میان‌رده هواوی برای پردازش اطلاعات از تراشه Dimensity ۸۰۰ شرکت مدیاتک کمک می‌گیرد. در کنار این تراشه دو گزینه برای پیکربندی حافظه رم با ظرفیت ۶ یا ۸ گیگابایت و دو گزینه دیگر برای حافظه داخلی با ظرفیت ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد. ظرفیت حافظه ذخیره‌ساز نیز می‌تواند توسط کارت‌های NM اختصاصی هواوی ارتقا یابد. در بخش نرم‌افزار تلفن رابط کاربری EMUI ۱۰.۱ در پوسته سیستم‌عامل اندروید ۱۰ قرار گرفته است. هواوی Enjoy Z ۵G از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌گیرد. این باتری از فناوری شارژ سریع سیمی ۲۲.۵ وات پشتیبانی می‌کند.

تلفن ارزان‌قیمت هواوی با رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد. پیش‌فروش این تلفن از امروز در چین آغاز شده است. نسخه ۶/۶۴ گیگابایتی Enjoy Z ۵G با قیمت ۱۶۹۹ یوآن (معادل ۲۳۸ دلار) و نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۸۹۹ یوآن (معادل ۲۶۶ دلار) در بازار به فروش می‌رسد.

 

نسخه برتر این تلفن با پیکربندی ۸/۱۲۸ گیگابایت معرفی شده که قیمت آن ۲۱۹۹ یوآن (معادل ۳۰۸ دلار) است.

 

منبع: آی‌تی رسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها