|
کدخبر: 99691

قیمت دلار در معاملات جهانی (۳۰ اردیبهشت ۹۹)

خوش‌بینی‌ها به آزمایش واکسن جدید کرونا موجب شد، در معاملات امروز بازارهای آسیایی ارزش دلار امریکا کاهش و تقاضا برای دارایی‌های پرریسک افزایش یابد. تشدید تنش‌های تجاری میان امریکا و چین اما رشد ۰٫۲ درصدی نرخ طلا را به‌دنبال داشت.

اقتصاد قیمت دلار در معاملات جهانی (۳۰ اردیبهشت ۹۹)

با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن نتایج اولیه آزمایش یک نوع واکسن جدید برای مقابله با کرونا، ارزش دلار امریکا امروز در برابر بیشتر ارزها افت کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز سه‌شنبه در سطح ۹۹٫۶۸ قرار گرفت.

به‌لطف بهبود نرخ نفت، ارز های کالایی و دیگر دارایی‌های پرریسک امروز با افزایش نرخ مواجه شدند.

خوش‌بینی‌ها به کشف واکسن برای بیماری کووید-۱۹ و همچنین برداشته شدن محدودیت‌ها در بیشتر کشورهای غربی و شرقی، بهبود بازارهای سرمایه در وال‌استریت، بازار های نوظهور و همچنین رشد نرخ کامودیتی‌ها را به‌دنبال داشته است.

هر یورو با ۰٫۹ درصد رشد، امروز به‌ازای ۱٫۰۹۱۷ دلار مبادله شد.

رشد ناگهانی نرخ یورو پس از آن رخ داد که آلمان و فرانسه از طرح ۵۰۰ میلیارد یورویی برای رونق اقتصاد اتحادیه اروپا حمایت کردند.

پوند انگلیس هم امروز اندکی رشد کرد و به ۱٫۲۲۱۵ دلار رسید. همچنین هر دلار امریکا به‌ازای ۱۰۷٫۴۳ ین ژاپن مبادله شد.

هرچند نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها کاهش یافته و فعالیت‌های اقتصادی در حال بازگشایی هستند، اما نگرانی‌ها در مورد موج دوم شیوع آن همچنان به قوت خود باقی است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر