|
کدخبر: 322074

آشنایی با سری جدید شبیه‌ساز کنکور مارکوپولو ( آمادگی برای کنکور و امتحانات نهایی)

معرفی سری جدید شبیه‌ساز کنکور مارکوپولو از گروه آموزشی ماز

یکی از بهترین تکنیک‌های مطالعاتی برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب‌تر در کنکور سراسری و آزمون‌های نهایی، بررسی سوالات سال‌های اخیر و شبیه‌ساز جلسه‌ی آزمون است. با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی معدل و ۶۰  درصدی کنکور سراسری، از میزان اهمیت هر یک از این موارد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و باید زمان و انرژی کافی را به هردو اختصاص دهید. با بررسی تست‌های کنکورهای سراسری در دوره‌های قبلی می‌توانید با سبک کلی سوالات آشنا شوید، سوژه‌های رایج و پرتکرار را بشناسید و با شیوه‌ی کار طراحان کنکور خو بگیرید. از طرفی شبیه‌سازی شرایط جلسه، با استفاده از عواملی مثل تعیین محدودیت زمانی، می‌توانید خود را با شرایط موجود تطبیق دهید. برای موفقیت در امتحانات نهایی نیز می‌توانید همین مسیر را تکرار کنید.  منابع زیادی در بازار کتاب‌های کمک‌درسی به‌ چشم می‌خورند که به‌صورت اختصاصی به این موضوع پرداخته‌اند. پکیج مارکوپولو یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های موجود است.

بررسی ویژگی‌های ظاهری مجموعه‌ی مارکوپولو

پکیج مارکوپولو یکی از پرطرفدارترین محصولات گروه آموزشی ماز است. این پکیج در صفر تا صد مسیر مطالعه تا کنکور همراه شما خواهد بود و در بازه‌های نزدیک به تاریخ کنکور سراسری شما را از سایر منابع مشابه بی‌نیاز خواهد ساخت. بهترین بازه‌ی زمانی برای مطالعه‌ی این اثر وقتی است که به تسلط نسبتا بالایی بر مباحث رسیده‌اید، مثل دوران جمع‌بندی یا هفته‌های منتهی به کنکور در جدول بعدی می‌توانید محتوای این پکیج را مشاهده کنید:

۱۱ دوره سوالات کنکور سراسری

۳۳ پاسخ‌برگ کلیدی مشابه سبک جدید کنکور

دفترچه پاسخ کلیدی

دفترچه‌های پاسخنامه‌ی تشریحی به همراه جدول‌های جمع بندی

حل ویدیویی سوالات کنکورهای سراسری

پیش‌بینی کنکور ۱۴۰۳

سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۲ در تمام دروس

پیش‌بینی امتحان نهایی ۱۴۰۳

پک مشاوره‌ای کنکور

پادکست‌های مشاوره‌ای راز کنکور

طراحان این مجموعه تلاش کرده‌اند در صفحه‌آرایی بخش‌های مختلف کتاب از سبک و ساختار دفترچه سوالات کنکورهای سراسری و امتحانات نهایی پیروی کنند. دفترچه‌های سوال و پاسخنامه و پاسخ‌برگ‌های موجود در پک به‌صورت سیاه و سفید طراحی شده‌اند. سایز و فونت نوشته‌ها مشابه دفترچه‌ی کنکور سراسری و برگه‌ی سوالات است. در آزمون‌های شبیه‌ساز مولفان لحنی مشابه طراحان سوال کنکور و امتحان نهایی داشته‌اند، همین موضوع به مخاطب کمک می‌کند ارتباط بهتری با محتوا برقرار سازد. تصاویر و شکل‌های موجود با وضوح و کیفیت بالایی به چاپ رسیده‌اند؛ این موضوع در درس‌هایی مثل شیمی و زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

کنکورهای سراسری ارائه‌شده در مجموعه مارکوپولو

۱۱ دوره کنکورهای سراسری در پکیج مارکوپولو ارائه شده‌اند (کنکورهای سراسری داخل و خارج، تیرماه و دی‌ماه از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ ). ویژگی‌های ظاهری هر دفترچه عینا مشابه دفترچه‌های کنکور سراسری است. این موضوع می‌تواند آمادگی شما را به‌میزان چشم‌گیری افزایش دهد. هر دوره‌ی کنکور از سه دفترچه‌ی مجزا تشکیل شده، طراحان پکیج این تغییرات را حتی در نخستین دوره‌های نظام جدید نیز اعمال کرده‌اند. در نخستین صفحه‌ی دفترچه ویژگی‌هایی مثل تاریخ برگزاری یا کادر مربوط به مشخصات فردی قرار گرفته است. ترتیب سوالات، تعداد تست‌ها و مدت‌ زمان اختصاص‌یافته به هر درس نیز مشخص شده است.

  • دفترچه‌ی شماره یک

    نخستین دفترچه‌ی هر دوره به درس زیست‌شناسی اختصاص یافته است. این درس از ۴۵ سوال تستی تشکیل شده که باید ظرف ۴۵ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید. تغییراتی که از دوره‌های اخیر می‌توان دریافت، توجه بیشتر طراحان سوال به شکل‌های کتاب درسی و جزئیات متن مثل قیدها است.

  • دفترچه‌ی شماره دو

    در دومین دفترچه‌ی سوالات، تست‌های فیزیک و شیمی گنجانده شده‌اند. فیزیک ۳۰ و شیمی ۳۵ تست را شامل می‌شود. مدت پاسخگویی هر درس به‌ ترتیب ۴۰ و ۳۵ دقیقه است. تحلیل دقیق سوالات نشان می‌دهد بیشتر سوالاتی که در دسته‌ی پرسش‌های دشوار قرار می‌گیرند، با نگاهی خلاقانه به موضوع قابل حل خواهند بود.

  • آخرین دفترچه‌ی هر دوره دو درس ریاضی و زمین‌شناسی را دربرمی‌گیرد. به درس ریاضی ۳۰ تست و به درس زمین‌شناسی ۱۵ پرسش چهارگزینه‌ای اختصاص یافته‌ است که به‌ترتیب باید در ۴۵، و ۱۵ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید.

سوالات پیش‌بینی شده برای کنکور ۱۴۰۳ با وسواس و دقت بالایی طراحی شده‌اند و مولفان تلاش کرده‌اند فعالیت طراحان سوال در کنکورهای سراسری را معیار خود قرار دهند.

امتحان‌های نهایی مجموعه مارکوپولو

پکیج مارکوپولو علاوه‌ بر کنکور سراسری، محتوای لازم برای امتحانات نهایی نیاز را نیز شامل می‌شود. سوالات نهایی خردادماه ۱۴۰۲ در قالب یک دفترچه سوال گردآوری شده و در اختیار شما قرار گرفته‌اند. موضوع قابل توجه در رابطه با این دفترچه سوال، راهنمای مصحح است. در آزمون تشریحی باید توجه بالایی به جزئیات هر سوال داشته باشید چرا که هر بخش از پاسخ تشریحی شما، بارم‌بندی جداگانه‌ای دارد. در پاسخنامه‌ی پکیج به این نکات اشاره شده تا در جلسه‌ی امتحان عملکرد بهتری داشته باشید و نمره‌ی کامل سوال را دریافت کنید.

پاسخنامه‌ی سوالات کنکور سراسری و امتحانات نهایی

دو پاسخنامه‌ی برای سوالات کنکور سراسری ارائه شده، پاسخنامه‌ی کلیدی در قالب دفترچه‌ی فیزیکی در پکیج قابل دسترسی است. برای دسترسی به حل ویدیویی سوالات باید کد QR را اسکن کنید. در حل سوالات هر درس از ساده‌ترین شیوه‌های حل سوال استفاده شده است. در بسیاری از تست‌ها، به‌ویژه در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی، برای تفهیم بهتر موضوع شکل‌ها و نمودارهای ساده‌ای رسم شده‌‌اند. بررسی این موارد می‌تواند درک شما را از مسیر حل ساده‌تر سازد. همچنین علاوه‌بر گزینه‌ی صحیح سوال، سایر گزینه‌ها نیز تحلیل شده‌‌اند تا دلیل درست یا نادرست بودن هر یک را بررسی کنید. پاسخنامه‌ی تشریحی امتحانات تشریحی، ضمیمه‌ی دفترچه سوالات شده و رعایت چارچوب‌های پاسخ‌گویی مهم‌ترین دغدغه‌ی مولفان این مجموعه بوده است.

 بسته‌ی مشاوره‌ای مجموعه مارکوپولو

در بسته‌ی مشاوره‌ی مارکوپولو موضوعات بسیار مهمی بررسی و راهکارهایی نیز ارائه شده است. برای مثال موضوع استرس و چندین راهکار برای مقابله با آن به‌طور کامل در این قسمت تحلیل شده. وسایل موردنیاز برای کنکور، توصیه‌های رتبه‌های برتر، مدیریت شرایط آزمون و ... از سایر مطالب این قسمت هستند.  اپلیکیشن دیجی‌ماز یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها در سال کنکور است. با استفاده از این اپ می‌توانید پادکست‌های مشاوره‌ای را دنبال کنید، روش‌های مطالعه و روش‌های جمع‌بندی هر درس را یاد بگیرید و در قسمت تخمین رتبه، راهنمای کامل تخمین رتبه بر اساس درصدهای کنکور سراسری و نمرات امتحانات نهایی را بررسی کنید.

خرید مجموعه مارکوپولو به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دانش‌آموز رشته‌ی تجربی یا داوطلب کنکور سراسری هستید، با خرید از وبسایت کتابچی و استفاده از پکیج مارکوپولو می‌توانید نتایج درخشانی در مسیر تحصیلی‌تان رقم بزنید. این بسته‌ی ترکیبی از هرآنچه در کنکور سراسری و امتحان نهایی نیاز دارید را دربرمی‌گیرد و می‌تواند به‌تنهایی تمام محتوای درسی و مشاوره‌ای مورد نیاز شما را ارائه دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها