|
کدخبر: 304177

شرایط بورسیه تحصیلی شدن درایران

سازمان امور دانشجویان برای تشویق و هدایت استعدادهای برتر تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است و داوطلبین رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی، هنر، فنی‌ و سلامت می‌توانند بورس دانش بهره‌مند شوند.

آموزشی شرایط بورسیه تحصیلی شدن درایران

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری معمولاً تب انتخاب رشته داغ می‌شود؛ از امسال قرار است یکسری از رشته‌های مهم که در طول تاریخ هم پیش‌نیاز بوده و برای کشورمان اولویت بالایی دارند به صورت ویژه‌ای درنظر گرفته شوند.

سازمان امور دانشجویان برای تشویق و هدایت استعدادهای برتر به این رشته‌ها شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است و داوطلبین این رشته‌ها می‌توانند از بورس دانش استفاده کنند.

این داوطلبان در طول دوران تحصیل‌شان از تسهیلات ویژه‌‌ای همچون کمک هزینه ماهیانه بهره‌مند می‌شوند؛ البته این بورس به برخی رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی، فنی‌، هنر و سلامت اختصاص می‌یابد و دانشجویان این رشته‌ها می‌توانند با حفظ شایستگی‌های لازم در مقاطع بالاتر نیز از این تسهیلات استفاده کنند.

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در این زمینه گفت: در حوزه بورس دانش قرار شده است که در رشته‌های مشخصی که تعریف شده و جزو علوم بنیادین، علوم پایه و علوم انسانی محسوب می‌شوند، بورس اعطا شود.

وی درباره اعطای بورس دانش گفت: هدف از این بورس بلاعوض، تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته‌های دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می‌کند و در مقاطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

وی گفت: از همین امسال بحث بورس دانش را با هزار نفر شروع کرده ایم و در دفترچه کنکور هم شرایط آن اعمال شده است؛ بر این اساس، هزار نفر از داوطلبینی که در رشته های مد نظر انتخاب رشته کنند، بورس دانش می‌شوند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها