|
کدخبر: 310588

بهترین زوج‌های سینمایی حامد بهداد چه کسانی هستند؟

فیلم «گیجگاه» که این روزها بر پرده اکران است، زوج سینمایی را در کنار هم قرار داده که تا به حال بیشترین همکاری را با هم داشته‌اند. حامد بهداد و باران کوثری به عنوان بازیگران نقش اصلی این فیلم، بارها در فیلم‌های مختلف در مقابل هم قرار گرفته‌اند و حتی در یک سریال هم هم‌بازی بوده‌اند. حالا «گیجگاه» پس از نزدیک به ۷ سال، همکاری دوباره این زوج سینمایی را رقم زده است.

فرهنگ  بهترین زوج‌های سینمایی حامد بهداد چه کسانی هستند؟

در سینما معمولا بازیگران مرد و زن در دوران فعالیت خود با بازیگران زیادی همبازی می‌شوند. اما برخی از این همکاری‌ها هم به دل مخاطب بیشتر می‌نشیند و هم به دلایل دیگری مانند شیمی بازیگران باهم یا حتی روابط دوستانه دو بازیگر، این همکاری بارها تکرار می‌شود. بازی حامد بهداد و باران کوثری در کنار هم، به همین دلیل از همکاری‌های قابل توجه در سینمای ایران است. چون این دو تا به حال در چندین فیلم سینمایی و سریال همبازی بوده‌اند. حالا پس از مدت‌ها دوباره این دو را در کنار هم در فیلم «گیج‌گاه» بر پرده سینما می‌بینیم. به همین بهانه تصمیم گرفته‌ایم به دیگر زوج‌های سینمایی حامد بهداد بپردازیم. البته او با بازیگران زن زیادی همبازی بوده، اما ما سراغ آنهایی رفته‌ایم که نقش یا اتفاق ویژه‌ای در کارنامه بازیگری بهداد رقم زده‌اند.

حامد بهداد |  باران کوثری

«گیج‌گاه» تا به اینجا آخرین همکاری مشترک جامد بهداد و باران کوثری است.

بهداد در طی قریب به ۲۴ سال فعالیت حرفه‌ای بازیگری، بیشتر از هر بازیگر دیگری در کنار باران کوثری نقش‌آفرینی کرده است. اولین همکاری مشترک این دو که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت فیلم «روز سوم» در سال ۱۳۸۵ بود. یک سال بعد از این فیلم، پریسا بخت‌آور فیلم «دایره زنگی» را ساخت و یکی از نقش‌های اصلی را به باران کوثری داد. اما در سکانس‌های پایانی بهداد حضور پیدا کرد و یکی از همکاری‌های مشترک ماندگار این زوج رقم خورد. این همکاری تا سال ۱۳۹۴ تکرار نشد تا اینکه در سریال شبکه نمایش خانگی «دندون طلا» و پس از آن در فیلم «هفت ماهگی»، دوباره این دو در مقابل هم قرار گرفتند. اما فیلمی که پس از مدتها شیمی مشترک این دو را به خوبی به نمایش گذاشت «سد معبر» در سال ۹۵ بود. آخرین همکاری آنها هم به «گیج‌گاه» بر می‌گردد. فیلمی که هر دو در قالبی طنز فرو رفته‌اند و با همه بازی‌های مشترکشان متفاوت است.

حامد بهداد |  لیلا حاتمی

اولین همکاری مشترک حامد بهداد و لیلا حاتمی در فیلم «هرشب تنهایی» رقم خورد.

پس از باران کوثری، بهداد بیشترین همکاری مشترک را با لیلا حاتمی داشته. وقتی اسم این دو بازیگر در کنار هم می‌آید بیشتر خاطرات فیلم «سعادت آباد» در سال ۱۳۸۹ یادآوری می‌شود. فیلمی که بهداد بازی بسیار متفاوتی در آن داشت. اما بهداد و حاتمی همکاری‌های دیگری هم داشته‌اند. اولین بار که این دو بازیگر به عنوان زوج هنری در کنار هم قرار گرفتند در فیلم «هر شب تنهایی» رسول صدرعاملی در سال ۸۶ بود. اتفاقی که برای بهداد با بازی برون‌گرای همیشگی‌اش تجربه جدیدی بود. چون باید در یک درام آرام در کنار لیلا حاتمی بازی می‌کرد. اما پس از «سعادت آباد» در سال ۱۳۹۰، این دو از طرف داریوش مهرجویی برای بازی در فیلم «نارنجی‌پوش» دعوت شدند. فیلمی که در آن بهداد اولین تجربه حضور در مقابل دوربین مهرجویی را داشت.

حامد بهداد | مهتاب کرامتی

«فرزند چهارم» کم‌فروش‌ترین فیلم کارنامه بهداد است که در آن با مهتاب کرامتی همبازی بود.

بهداد و مهتاب کرامتی چهار همکاری مشترک دارند، اما نکته قابل تامل این است که در هیچ‌کدام از آنها نمی‌توان عنوان زوج سینمایی را به آن دو داد. اولین تجربه مشترک این دو به فیلم «آدم» در سال ۱۳۸۵ بر می‌گردد. فیلمی که بهداد مامور ثبت احوال بود و مهتاب کرامتی مسافری که به یک روستا پا می‌گذارد. در همان سال «حس پنهان» با بازی این دو به اکران در آمد که بهداد بیمار روحی بود و مهتاب کرامتی دکتر روانپزشک او. پس از چند سال در «آدمکش» با اینکه در نقش زن و شوهر بودند، اما بازی مشترکی نداشتند و کرامتی بیشتر در تقابل با بهرام رادان بود تا حامد بهداد. در چهارمین تجربه هم در فیلم «فرزند چهارم» کرامتی ستاره سینمایی بود که برای دغدغه‌هایش به سومالی سفر می‌کند و بهداد هم از اعضای اعزامی است و وارد یک چالش با هم می‌شوند.

حامد بهداد | رعنا آزادی‌ور

همین چندماه پیش بود که آخرین همکاری مشترک بهداد و آزادی‌ور از پلتفرم‌های نمایش خانگی پخش شد. سریالی به نام «سرگیجه» که به دلیل ستارهایی که داشت مخاطب را جذب کرد. این دو در نقش زن و مردی جا افتاده درگیر داستانی جنایی شده بودند و نوع بازی هر دو هم توانسته بود کاستی‌های قصه و فیلمنامه را تا حدودی پوشش دهد. اما یکی مشهورترین بازی‌های مشترک بهداد و آزادی‌ور به فیلم «خانه دختر» در سال ۱۳۹۳ بر می‌گردد. فیلمی که به دلیل مضمونش به مدت سه سال توقیف بود و در انتها هم با جرح و تعدیل زیادی به نمایش گذاشته شد.

حامد بهداد | ترانه علیدوستی

«چشمان کاملا بسته» اولین همکاری مشترک حامد بهداد و ترانه علیدوستی است.

این دو بازیگر دو همکاری مشترک داشته‌اند. اما مشهورترین آن که در نقش یک خواهر و برادر در کنار هم بودند، به فیلم «زندگی با چشمان بسته» رسول صدرعاملی بر می‌گردد. فیلمی که نشان داد این دو در کنار هم می‌توانند زوج هنری مناسبی باشند. اما دیگر از این پتانسیل در هیچ فیلمی استفاده نشد. تنها در سال ۱۳۸۹ در فیلم «انتهای خیابان هشتم» همکاری بهداد و علیدوستی تکرار شد. اما در این فیلم هیچ بازی در مقابل هم نداشتند و بیشتر در روند قصه در جهت یک هدف مشترک تلاش می‌کردند. 

حامد بهداد | طناز طباطبایی

بهداد و طناز طباطبایی در فیلم «ارایش غلیظ» زوج جذابی را تشکیل داده بودند.

حامد بهداد و طناز طباطبایی ابتدا در فیلم «نارنجی پوش» با هم همبازی شدند که البته در آن فیلم نقش مقابل بهداد لیلا حاتمی و میترا حجار بودند. اما بعد از آن جذاب‌ترین و تا اینجا آخرین همکاری مشترک آن‌ها در فیلم «آرایش غلیظ» رقم خورد. فیلمی که در آن بهداد در نقش یک کلاهبردار است و طناز طباطبایی را با خود به سفری طولانی می‌برد و در آخر هم او را رها می‌کند. با وجود اینکه بازی برونگرای بهداد و طباطبایی در کنار هم دیدنی بود، اما این همکاری هیچ‌وقت تکرار نشد.

حامد بهداد | سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی و حامد بهداد یکی از جذاب‌ترین زوج‌های سریال‌های شبکه خانگی بودند.

این دو بازیگر تا به حال در سینما در مقابل هم قرار نگرفتند، اما تجربه همکاری مشترکشان در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» اتفاق ویژه‌ای در کارنامه هنری هردوی آنها بود. موقعیت سختی که هما با بازی سحر دولتشاهی در آن قرار گرفت و مجبور شد بین عشق و زنده ماندن پدرش، دومی را انتخاب کند و تن به ازدواج اجباری با یک مرد بدهد از یک طرف و نقش منفی اما دوست‌داشتنی امیر شایگان با بازی حامد بهداد، از این دو زوج‌های هنری ماندگاری حداقل در مدیوم سریال‌های نمایش خانگی ساخت.

حامد بهداد | رویا تیموریان

یکی از متفاوت‌ترین همکاری‌های حامد بهداد در سینمای ایران با بازیگر زن مقابلش، در فیلم «کافه ستاره» با رویا تیموریان رقم خورد. در این فیلم تیموریان نقش زن میان‌سالی را بازی می‌کند که عاشق پسر جوانی در محله شده. بهداد در اولین تجربه‌های بازیگری در سینما در این فیلم بازی کرد. سکانسی که تیموریان برای حضور پسر جوان خود را آماده می‌کند و نوع بازی او در مقابل بهداد یکی از بازی‌های ماندگار این بازیگر است.

حامد بهداد | پوپک گلدره

زنده یاد پوپک گلدره اولین زوج سینمایی حامد بهداد است. آن‌ها در فیلم «آخر بازی» در کنار هم ایفای نقش کردند.

همبازی شدن پوپک گلدره و حامد بهداد، از این نظر مهم است که گلدره اولین بازیگر زنی بود که نقش مقابل بهداد را بازی کرد. این دو در فیلم «آخر بازی» در سال ۱۳۷۹ در کنار هم قرار گرفتند و نقش عاشق و معشوقی را داشتند که با یک چالش روبرو می‌شوند. بهداد برای بازی در این فیلم که اولین حضور جدی او در سینما بود، کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فجر شد.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها