|
کدخبر: 308437 عطیه فتحی

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

اجاره آتلیه برای ۱۲ ساعت چند میلیون آب می‌خورد؟

اجاره آتلیه این روزها بسیار بالا رفته است، شما برای یک روز در اختیار داشتن آتلیه باید حدوداً ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید! در این گزارش اجاره آتلیه در نقاط مختلف تهران را بررسی کرده‌ایم.

فرهنگ اجاره آتلیه برای ۱۲ ساعت چند میلیون آب می‌خورد؟

اخیراً تولید محتوا به یکی از شغل‌های بسیار پردرآمد تبدیل‌شده است، این تولید محتوا لازمه‌هایی دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها داشتن یک آتلیه عکاسی است، در آتلیه عکاسی این امکان فراهم می‌شود که شما از نور بهتری برای عکس‌برداری محصولاتتان و تبلیغات بهره‌مند شوید، علاوه بر همه این‌ها امکاناتی را در دسترس شما قرار  می‌دهد که تهیه کردن آن‌ها بسیار هزینه بر است، باید در ابتدا کارتان را شروع کنید و بعد از آن اقدام به خرید ابزارهای موردنیاز خود کنید.

از طرفی دیگر خیلی از افرادی که در این حوزه و یا حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند دائماً به آتلیه و عکس‌برداری احتیاج پیدا نمی‌کنند، برای همین هم اقدام به اجاره آتلیه‌های عکاسی می‌کنند، اما بحث این است که شما برای اجاره این آتلیه چقدر باید هزینه کنید؟ آیا این اجاره‌ها برایتان به‌صرفه است؟ در این گزارش  قیمت اجاره‌ها را بررسی می‌کنیم. 

اولین مورد یک آتلیه در شمال تهران است، این آتلیه به ازای هر ساعت از شما ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، امکانات آن‌هم آن‌قدر زیاد نیست و طبیعتاً شما به وسایل دیگری نیز احتیاج پیدا می‌کنید که به‌ناچار باید خودتان آن‌ها را تهیه کنید.

امکانات این آتلیه تجهیزات نورپردازی کامل مثل چهار شاخه فلش godox، انواع فون های رنگی، تعدادی دکور برای عکاسی و... است.

نکته قابل‌توجه این است که دوربین‌ها جزو امکانات این آتلیه‌ها به‌حساب نمی‌آید، درواقع شما برای تهیه اصلی‌ترین بخش عکاسی باید هزینه‌ای را به‌طور جدا بپردازید، در این آتلیه دوربین‌های sony و canon و انواع لنز جداگانه برای آن‌ها موجود است.

هزینه اجاره برای دوربین کنن ۵۰۰ و برای دوربین سونی ۶۰۰ هزار تومان است، اگر شما دوربین نداشته باشید و برای یک ساعت به آتلیه نیاز داشته باشید باید مبلغی حدود ۹۰۰ هزار تومان بپردازید.

در مورد بعدی ما به سراغ یک آتلیه در غرب تهران می‌رویم، برای استفاده از این آتلیه باید برای هر ساعت ۴۵۰ هزار تومان بپردازید، نکته‌ای که اینجا وجود داشت این بود که این آتلیه دوربین نداشت و شما احتمالاً باید دوربین را از مکان‌های دیگر اجاره کنید که این خودش برایتان یک هزینه جداگانه است.

این آتلیه امکاناتی نظیر ۶ شاخه نور ۳۰۰ ژول با لوازم کامل، ۳۰ دکور بک‌گراند متنوع، اتاق پرو، بوفه پذیرایی و پارکینگ اختصاصی دارد.

در ادامه قیمت اجاره یک دوربین را باهم مشاهده می‌کنیم، شما این دوربین را به مدت یک روز می‌توانید با پرداخت ۷۰۰ هزار تومان در اختیار داشته باشد، این شاید پایین‌ترین قیمت برای اجاره باشد و اگر دوربین حرفه‌ای‌تری می‌خواهید طبیعتاً باید هزینه بیشتری نیز بپردازید.

دوربین

 در مورد آخر ما از یک آتلیه در مرکز شهر پرس‌وجو کردیم که آن‌چنان فرقی با موارد قبلی نمی‌کرد، هزینه اجاره این آتلیه برای شما ۴۰۰  هزار تومان به ازای یک ساعت درمی‌آید، البته تخفیفی هم برای ساعت‌های بیشتر در نظر گرفته‌شده است، هزینه اجاره برای ۴ ساعت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود، ولی برای ساعت‌های بالای ۶ ساعت برای شما هزینه کمتری درمی‌آید، این آتلیه نیز مانند مورد قبلی دوربین ندارد و شما باید جداگانه آن را اجاره کنید، این آتلیه فقط ۴۰ دکور و ۶ شاخه نور دارد که نسبت به موارد قبلی بسیار کم است.

سخن پایانی

اجاره آتلیه ایده بسیار خوبی است، اول اینکه کیفیت عکس‌های شما برای تولید محتوا و کارهای دیگر بسیار خوب می‌شود و دوم اینکه با بالا رفتن قیمت دوربین و اجاره دائمی آتلیه‌ها این امکان از شما سلب نمی‌شود، اما باید این را هم در نظر گرفت که هزینه در نظر گرفته‌شده برای این اجاره‌ها نیز قابل‌چشم‌پوشی نیست، عکاسی یک کار وقت‌گیر است که باعث می‌شود شما بیشتر از یک ساعت به آتلیه احتیاج پیدا کنید و اگر تنها برای ۱۲ ساعت به آتلیه احتیاج داشته باشد باید مبلغی حدود ۱۲ میلیون تومان هزینه کنید که رقم کمی نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها