|
کدخبر: 294259

آتلیه عکاسی عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از مهمترین کارهای عروسی رزرو بهترین آتلیه عروس برای عکاسی و فیلمبرداری از مجلس میباشد به طوری که می توان گفت این کار به عنوان دومین کار بعد از رزرو تالار عروسی یا باغ تالار عروسی باید انجام گیرد. با این حال در ادامه این مطلب ما سعی کرده ایم در خصوص ویژگیهای بهترین آتلیه های حرفه ای برای عروسی مواردی را ذکر کنیم تا اگر شما هم به دنبال رزرو آتلیه مناسب هستید، می توانید با خواندن این مقاله به خواسته خود برسید.

آتلیه

ویژگیهای آتلیه عکاسی حرفه ای

آتلیه ای که برای عکاسی و فیلمبرداری از مجلس عروسی خود انتخاب و رزرو میکنید باید این ویژگیهای مهم را که در ادامه از سایت سوربان عنوان می‌کنیم دارا باشد.

۱. یک آتلیه عکاسی حرفه ای نمونه کار خود را به مشتری نشان می‌دهد.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که آتلیه عروسی که شما مراجعه کرده اید بهترین نمونه کارهای فیلم و عکس خود را به عنوان نمونه کار به مشتریان خود نشان خواهد داد. در این بهترین عکس عروسی یا بهترین فیلم عروسی که آن را مشاهده میکنید حتما از تجهیزات مختلف عکاسی و فیلمبرداری استفاده شده است. پس حتما این سوال را از مشاور خود بپرسید که با توجه به میزان بودجه مورد نظر شما یا منوی پیشنهادی آتلیه برای شما ، نمونه کارها را نشان دهند.

۲. یک آتلیه عکاسی حرفه ای باید ثابت کند نمونه کاری که به مشتری نشان میدهد واقعا کار خود آتلیه است.

در انتخاب بهترین آتلیه عروس یا عکاسی عروسی باید به این نکته توجه کنید که آیا نمونه کارهای نمایش داده شده در آتلیه در زمان مشاوره مربوط به خود آتلیه است ؟ اگر این موضوع را عنوان میکنیم به این خاطر است که بارها شنیده ایم که عروس و داماد در مجموعه های مختلف، کلیپهای یکسان با عروس و دمادهای مشترک دیده اند. 

پس این موضوع مهم میشود که نمونه کار مربوط به کدام آتلیه بوده است؟ پس سعی کنید از مشاور خود بخواهید از پشت صحنه تصاویری را به شما نشان بدهند که عکاس مجموعه یا مدیر آتلیه یا حتی یکی از عوامل فنی آتلیه در آن حضور داشته باشند. همچنین اگر بخواهیم کنکاش بیشتری کنیم لازم است که آرشیو عکسهای مراسم را به شما نشان بدهند تا این اطمینان حاصل شود که نمونه کار مربوط به آتلیه است.

۳. آتلیه باید دارای مجوز رسمی و فعالیت قانونی باشد.

این روزها به دفعات شاهد آن هستیم که عروس و دامادهای زیان دیده از نظر مادی و معنی به اتحادیه عکاسان مراجعه میکنند و شکایت از یک آتلیه را مطرح میکنند. ولی وقتی در لیست اتحادیه متوجه میشوند که نام آتلیه جزو اعضای مجوز دار اتحادیه نیست و آتلیه فعالیت قانونی نداشته است و در شرایط هیچ نهاد قانونی در کشور از شکایت آنها پشتیبانی نمیکند سرخورده شده و با این واقعیت روبرو میشوند که فیلم و عکس عروسی آنها از بین رفته یا تکمیل و اصلاح یا شکایت آنها قابل پیگیری نیست.

۴. دیزاین و فضای آتلیه

هنگامی که برای رزرو آتلیه عروسی اقدام می کنید یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، توجه به فضای آتلیه می باشد. زیرا خوب بودن آتلیه تا حد بسیار زیادی بسته به محیط آن است و این امر می‌ تواند در عکسهایی که از شما و همسرتان گرفته میشود تاثیر زیادی داشته باشد. مثلا باید توجه کنید که در فضای آتلیه از چه رنگهایی استفاده شده و یا اینکه دیزاین آتلیه چگونه می باشد.

وجود فضاهای مختلف در آتلیه موجب می‌ شود تا عکاس بتواند به صورت حرفه ای از نماهای مختلف عکسهایی از شما گرفته و در نتیجه آلبوم زیبا را به شما ارائه دهد. همچنین توجه داشته باشید در هنگامی که به آتلیه رفتید باید به مجوز فعالیت و پروانه کسب آتلیه نیز دقت کنید. طوری که می‌ توان گفت این مجوزها تا حد زیادی نشان دهنده کار حرفه ای آتلیه برای عروس و داماد می باشد.

آتلیه۱

۵. دارا بودن تجهیزات حرفه ای و مدرن

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و کلیدی در انتخاب آتلیه برای عروس و داماد، تجهیزات حرفه ای و به روز استفاده شده در عکاسی در باغ تالار می باشد زیرا مهمترین عاملی که منجر به بالا رفتن کیفیت عکس های گرفته شده از شما می شود استفاده از تجهیزات مناسب چون دوربین فیلمبرداری، دوربین عکاس، دکورهای زیبا و متنوع است. مثلا توجه داشته باشید با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه دوربین ‌ها از روال سنتی که تجهیزات کمی داشتند به دوربینهای دیجیتال و بسیار مجهز تغییر یافته است.

مثلا در گذشته تنها از یک دوربین که تنها یک لنز داشت، استفاده می ‌شد اما امروز دوربینهای دیجیتالی با لنزهای متنوع این امکان را به کاربر می دهد تا تصاویر با کیفیت بالا از عروس و داماد و تشریفات عروسی مخصوصا در باغ تالار و فضای باز گرفته شود. می ‌توان گفت وضوح و یا رزولوشن بالا از مهمترین مزیتهای دوربین خوب است. پس اگر آتلیه که انتخاب می کنید از دوربینهای مناسب برای مراسم عروسی استفاده کند، عکسهای گرفته شده در باغ و آتلیه کیفیت بینظیری خواهد داشت.

۶. نورپردازی مناسب آتلیه عکاسی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در فضای آتلیه نورپردازی مناسب است. زیرا همانقدر که نوع دوربین و به روز بودن آن می‌ تواند در کیفیت عکسهای گرفته شده تاثیر بگذارد به ‌طور حتم نورپردازی از دیگر ویژگیهای یک آتلیه حرفه‌ ای و خوب خواهد بود. هنگامی که شما جهت انتخاب آتلیه خوب برای عروسی اقدام می کنید باید دقت زیادی به نورپردازی داشته باشید. در اینجا توجه داشته باشید که اگر شما آتلیه ای انتخاب کنید که کادر مجرب و متعهد دارد با وجود تجربه کافی این افراد فعالیتها حرفه ای انجام شده است.

۷. قیمت مناسب و منصفانه

و اما آخرین نکته که در انتخاب آتلیه خوب برای عروس و داماد باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آتلیه عروسی است. طوری که می توان گفت عکاسی و تصویربرداری که از صنوف خدماتی به شمار می رود دارای قیمتهای متفاوتی بوده که در بسیاری از این آتلیه ها جهت جلب رضایت مشتریان با قیمتهای مناسب و خدمات خوب ارائه می شود.

هنگامی که شما جهت رزرو آتلیه مراجعه می‌کنید وقتی مشاهده کردید کیفیت آتلیه در حد مطلوبی قرار دارد و بطور منصفانه برای شما قیمت ‌گذاری کرده پس بدون شک می‌ توانید انتخاب درستی داشته باشید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند گران بودن هزینه های عکاسی نشان دهنده کیفیت بالای کاری آتلیه است اما این کاملا اشتباه بوده زیرا آتلیه خوب همیشه قیمتهای منصفانه داشته و جهت احترام به مشتری از ارائه قیمتهای بالا خودداری می‌کند.

بهترین آتلیه عکاسی در سوربان

آتلیه۲

در سایت سوربان میتوانید تمام آنچه برای یک عروسی رویایی نیاز دارید از جمله آتلیه عکاسی، باغ تالار عروسی و سالن عقد را بیابید و بهترین را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • بیتا ارسالی در

    عکاس مهمه خوش اخلاق باشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها