|
کدخبر: 298032 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

سلفی های مرگبار / عکس هایی که ماندگار شدند

بسیاری از افراد کنار خود می‌بینیم که برای جذب مخاطب بیشتر و همچنین شناخته شدن، دست به اقداماتی خطرناک می‌زنند.

جامعه سلفی های مرگبار / عکس هایی که ماندگار شدند

مدل‌های متفاوتی برای عکاسی وجود دارد و افراد همیشه سعی دارند در عکس‌ها بهترین باشند. یکی از مدل‌هایی که چند سالی است بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، سلفی نام دارد. عکس‌های سلفی با دوربین جلوی موبایل گرفته می‌شوند و عمدتا به عکس‌های عجله‌ای معروف هستند. به عنوان مثال، زمانی که یک بازیگر و یا فوتبالیست را در خیابان، رستوران و... ببینیم، دوربین موبایل خود را به حالت سلفی در می‌آوریم و البته با کسب اجازه از طرف مقابل، درکنارش عکس می‌گیریم.

سلفی-خطرناک۲

سلفی-۱

تاریخچه عکس سلفی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، سلفی گرفتن در ایران تاریخچه دارد. تاریخچه سلفی به دوران ناصرالدین شاه قاجار که چهارمین شاه قاجار بود بر می‌گردد. ناصرالدین شاه قاجار دستی نیز در هنر و ذوق خط و نقاشی و عکاسی داشت و می‌توان گفت به هنر عکاسی علاقه بسیاری از خود نشان می‌داد. حدود ۱۴۲ سال پیش زمانی که بیشتر مردم تصاویر خود را در آینه مشاهده می‌کردند، شاه قاجار با دوربین عکاسی در محوطه کاخ می‌چرخید و با دوربین عکاسی بزرگ، ثبت لحظه می‌کرد. براین‌اساس هم‌اکنون نخستین عکس سلفی ایران که توسط ناصرالدین شاه قاجار در تالار آیینه کاخ گلستان در سال ۱۳۰۲ ه.ق. گرفته شده است، در کاخ گلستان به نمایش درآمده است.

سلفی

سلفی گرفتن‌ها گاهی سبب می‌شود تا جان آدم گرفته شود. بسیاری از افراد هستند که به دلیل گرفتن عکس سلفی از کوه به پایین افتادند و یا بسیاری از اتفاقات ناگوار دیگر. متاسفانه در سال‌های گذشته، بیش از ۲۵۰ نفر در دنیا در اثر سلفی‌های خطرناک، جان خود را از دست داده‌اند. از بین گزارش‌های مرگ ومیر، همچنین تحقیقات صورت گرفته، دومین علت مرگ در اثر سلفی‌های خطرناک بوده است. بسیاری از افراد هستند که برای افزایش تعداد فالورهای خود، دست به این اقدام خطرناک می‌زنند.

سلفی-خطرناک۳

ستانمن وو یانگینگ، به علت پیمودن آسمانخراش‌ها، آن هم بدون تجهیزات معروف شده است. او با نوک انگشتان خودش را از سقف آویزان می‌کرد و یکی از بزرگ‌ترین بالا رونده‌ها بود. وو یانگینگ در ۲۶ سالگی بیش از ۶۰۰۰۰ فالور در شبکه‌های اجتماعی چین داشت. متاسفانه وی در یکی از شیرین کاری هایش هنگام بالا رفتن از ساختمانی ۶۲ طبقه جان خود را از دست داد.

سلفی خطرناک

یادگاری با مسئولان

گرفتن عکس با مسئولان و مقامات کشور هم در نوبت خود دارای جذابیت است. بسیاری از مردم، زمانی که یک مقام مسئول را می‌بینند، سعی بر این دارند تا خود را به او رسانده و یک عکس یادگاری در کنارش بگیرند. البته گاهی اوقات هم مورد خشم محافظ هایی قرار می‌گیرند که در اطرافش حضور دارند. مسئولان زمانی که برای بازدید به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و یا در راهپیمایی‌ها حضور دارند، مردم نیز، جهت گرفتن عکس سلفی درکنارشان حضور پیدا می‌کنند و البته، گاهی هم مورد استقبال خود مسئولان قرار می‌گیرند.

4797461

photo_2018-02-11_02-33-45

گرفتن عکس با هنرمندان هم به شدت دارای جذابیت است. قطعا تمام ما زمانی که یک هنرمند معروف را در خیابان، رستوران و... مشاهده می‌کنیم به سمت او می‌رویم تا یک عکس زیبای سلفی درکنارش بگیریم. البته چنین امری، برای فوتبالیست‌های معروف کشورمان هم صدق می‌کند. طرفداران تیم‌های محبوب، زمانی که بازیکن مورد علاقه تیمشان را ببینند، قطعا دوست دارند درکنارش عکس یادگاری بگیرند.

بازیگران

554245_292

reza_attaran_-_seemorgh_6

 

2442149

2442148

سلفی مجلسی

سلفی مجلسی یکی دیگر از انواع سلفی نام دارد که در مجلس گرفته می‌شود. شاید از اسمش آنطور مشخص باشد که حتما باید یک عکس بسیار شیک و خفن باشد اما سلفی مجلسی اشاره به یک سلفی خاص در صحن مجلس دارد. حضور یک مهمان خاص در مجلس سبب شد تا نمایندگان، دست به گوشی شده و عکس‌های سلفی خود را بگیرند. در سال‌های گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم تحلیف حسن روحانی، اقدام به گرفتن عکس یادگاری با فدریکا موگرینی کردند. این اقدام در همان سال واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. بد نبود به مناسب روز جهانی سلفی، یادی از این عکس معروف بکنیم که در همان سال سر و صدای بسیاری را به پا کرد.

موگرینی

کلام آخر

بسیاری از ما علاقه داریم تا برای آنکه در صفحات اجتماعی خودمان، مخاطب بیشتری را جذب کنیم، دست به یک سری اقدامات خطرناک بزنیم. گرفتن عکس سلفی در ارتفاع و یا حیوانات خطرناک، یکی از اقدامی است که افراد برای جذب فالوور انجام می‌دهند و این امکان وجود دارد تا هرلحظه، تبدیل به آخرین عکس زندگیمان شود. خوب است برای آنکه خودمان را به دیگران نشان دهیم، جان خود را به خطر نیندازیم. البته یک درخواستی هم از مسئولان، هنرمندان و فوتبالیست‌های کشور داریم. لطفا با طرفدارهای خود مهربان باشید و اگر کسی از شما درخواست عکس سلفی کرد قبول کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها