|
کدخبر: 308340

آلبوم همایون شجریان منتشر شد+ فیلم

آلبوم «ای یار من» با آهنگسازی سعید فرج‌پوری و خوانندگی همایون شجریان منتشر شد.

فرهنگ آلبوم همایون شجریان منتشر شد+ فیلم

همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی روز یکشنبه نهم مهر ماه با اعلام خبر انتشار آلبوم «ای یار من» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «مهربانان گرامی آلبوم کوتاه «ای یار من» شامل سه قطعه به آهنگسازی سعید فرج‌پوری و تنظیم غلامرضا صادقی با حمایت «پی پاد» در سه پست همزمان تقدیم شما عزیزان می‌شود.»

«از من چرا رنجیده‌ای» با شعری از سعدی، «امشب اگر یاری کنی» و «بر من گذشتی» با شعری از سیمین بهبهانی قطعه‌های آلبوم «ای یار من» هستند.

مهیار طریحی (سنتور)، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، میثم مروستی، میلاد عالمی (ویولن)، پدرام فریوسفی و میلاد عالمی (ویولن آلتو)، یاسمن کوزه‌گر (ویولنسل)، ‌سعید فرج‌پوری (کمانچه یک)، آزاد میرزاپور (تار، سه‌تار، بم‌تار)، مهرزاد اعظمی‌کیا (کمانچه ۲)، حسین رضایی‌نیا (دف)، آیین مشکاتیان (تمبک)، بهنام ابوالقاسم (پیانو)، غلامرضا صادقی (ضبط و میکس) و سحر فروزان (مشاور پروژه) از نوازندگان و عوامل اجرایی این آلبوم هستند.

تصنیف «از من چرا رنجیده‌ای» با شعری از سعدی

«ای یار ناسامان من از من چرا رنجیده‌ای؟

وی درد و‌ای درمان من از من چرا رنجیده‌ای؟‌ای سروِ خوش بالای من‌ای دلبر رعنای من

لعل لبت حلوای من از من چرا رنجیده‌ای

گر من بمیرم در غمت خونم بتا در گردنت

فردا بگیرم دامنت از من چرا رنجیده‌ای

بنگر ز هجرت، چون شدم سرگشته، چون گردون شدم

وز ناوکت پر خون شدم از من چرا رنجیده‌ای؟»

تصنیف «امشب اگر یاری کنی» با شعری از سیمین بهبهانی

«امشب اگر یاری کنی‌ای دیده توفان می‌کنم

آتش به دل می‌افکنم دریا به دامان می‌کنم

می‌جویمت می‌جویمت با آن که پیدا نیستی

می‌خواهمت می‌خواهمت هر چند پنهان می‌کنم

باز آ که فرمان می‌برم عشق تو با جان می‌خرم

آن را که می‌خواهی ز من آن می‌کنم آن می‌کنم»

تصنیف «بر من گذشتی» با شعری از سیمین بهبهانی

«بر من گذشتی سر برنکردی

از عـشق گـفتم باور نکردی

دل را فکندم ارزان به پایت

سودای مهرش در سر نکردی

گفتم گلم را می‌بویی از لطف

حتی به قهرش پرپر نکردی

آتش گرفتم، چون شاخ نارنج

گفتم نظر کن سر بر نکردی

هنگام مستی شور آفرین بود

لطفی که با ما دیگر نکردی»

آلبوم موسیقی «گاه فراموشی» با اشعار و آهنگسازی فردین خلعتبری، بازخوانی تصنیف‌های کُردی «مینا گیان» و «شیرین سوزه» و تک‌آهنگ «بیدار شو» با شعری از مولانا و آهنگسازی علی قمصری از آثار اخیر شجریان هستند.

این خواننده تیر و مرداد سال گذشته کنسرت «به رنگ صدا» را همراه با ارکستر «سیاوش» به رهبری آرش گوران در سالن وزارت کشور برگزار کرد. این کنسرت با توجه به استقبال علاقه‌مندان طی سه نوبت تمدید شد و اجرا‌های آن از پنج اجرا به ۳۰ اجرا افزایش یافت و یک رکوردشکنی بی‌سابقه پس از چهار سال در تاریخ موسیقی کشور به ثبت رسید. پس از این موفقیت، شجریان کنسرت‌هایی را در خارج از کشور برگزار کرد.

وی پس از یک سال وقفه کنسرت‌های خود را از شهریورماه امسال در استانبول ترکیه آغاز کرد. کنسرت‌های این خواننده شهریورماه در آمستردام هلند، فرانکفورت، برلین آلمان، استکهلم، گوتنبرگ سوئد و کپنهاگ دانمارک برگزار شد و قرار است این کنسرت‌ها مهرماه نیز در کشور‌های آلمان، اتریش و هلند برگزار شود.

شجریان دوم اکتبر (دهم مهر) در دوسلدورف، سوم اکتبر (۱۱ مهر) در هامبورگ، ششم اکتبر (۱۴ مهر) در مونیخ آلمان، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در وین اتریش و هشتم اکتبر (۱۶ مهر) در روتردام هلند به روی صحنه خواهد رفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها