|
کدخبر: 307841

بهترین نقش آفرینی شهاب‌حسینی کدام است؟

دربین تمام کارهای شاخص شهاب‌حسینی، شخصیت «عماد» در فیلم «فروشنده» گیرایی و جذابیت منحخصربفردی دارد، از همین روست که می‌توان آن را کامل‌ترین و شاید هم بی نقص‌ترین بازی این بازیگر برشمرد.

فرهنگ بهترین نقش آفرینی شهاب‌حسینی کدام است؟

شهاب حسینی بعد از دو تجربه همکاری موفق با اصغر فرهادی در فیلم‌های «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین»، با فیلم «فروشنده» عهده دار نقش اصلی و محوری فیلم شد. یک نقش سخت و پیچیده که حسینی باید به بهترین شکل ممکن آن را به سرانجام می‌رساند. کاری که البته در نهایت همین التفاق هم برایش می‌افتد.

درباره نقش : «عماد» یکی از پیچده‌ترین کاراکترهایی است که شهاب حسینی در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود در سینما ایفا کرده است. نقشی که اصغر فرهادی آن را با ظرافت خاصی روی کاغذ طراحی کرده است. او برای خلق و به ظهور رساندن این کاراکتر بر روی پرده به یک بازیگر توانمند نیاز داشت. فرهادی که نشان داده تبحر و ذکاوت خاصی در انتخاب بازیگر دارد، برای این نقش سراغ شهاب حسینی رفت. بازیگری در دو تجربه قبلی‌اش با این کارگردان در فیلم‌های «درباره الی…» و «جدایی نادر از سیمین» نشان داد که می‌تواند از پس نقش‌هایی که فرهادی طراحی کرده به خوبی برمی‌آید و می‌تواند ذهنیات او از کاراکتری که نوشته را روی پرده متبلور سازد.همین دو تجربه موفق باعث شد تا فرهادی با طیب خاطر کاراکتر «عماد» را به شهاب بسپارد. کاراکتری که حالا در متن درام قرار داشت و قصه به شکل کامل روی شخصیت و بازی او می‌چرخید.

درباره بازی :  به ظهور رساندن این کاراکتر نیازمند یک تعامل متقابل بود که باید بین فرهادی و شهاب شکل می‌گرفت. تعاملی که در عمل به بهترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد و در نهایت کاراکتر «عماد» روی پرده شکل می‌گیرد. در مسیر این تعامل شهاب تمام داشته‌هایش را در اختیار فرهادی می‌گذارد و او با ظرافتی بی نظیر از تمام این داشته‌ها بهره می‌برد تا به شخصیتی که روی کاغذ خلق کرده عینت تام ببخشد.این تعامل دو طرفه در نهایت منجر به خلق شخصیت «عماد» می‌شود. شخصیتی که از همان پلان اول مخاطب را جذب خود می‌کند و گام به گام او را با خود به دل مهلکه می‌برد. عماد معلم فرهیخته‌ای است که برای دانش آموزانش در کلاس فیلم تاریخ سینما پخش می‌کند و خودش هم یک بازیگر تئاتر است. او هیچ سنخیتی با خشونت ندارد ، اما یک اتفاق مهیب در زندگی‌اش موجب می‌شود تا برخلاف انگاره‌های ذهنی‌اش رفتار کند. رفتاری که به دلیل درک درست شهاب حسینی از نقش و طراحی دقیق فرهادی به باور مخاطب می‌نشیند. همین حضور قدرتمند و باور پذیر هم موجب می‌شود تا هیات داوران جشنواره کن ، جایزه بهترین بازیگر فستیوال را دو دستی تقدیم شهاب حسینی کند.

افتخارات : برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم کن.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها