|
کدخبر: 307090

حواشی عجیب قسمت هفتم «پدرخوانده»

قسمت هفتم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» که اولین رقابت گروه سوم را شامل می‌شد با اتفات و حاشیه‌هایی همراه بود ، جرقه این حاشیه‌ها از صحبت‌های کنایه آمیز رامین راستاد خطاب به بهاره افشاری شروع شد و با واکنش سید جواد هاشمی و کامبیز دیرباز ادامه پیدا کرد.

فرهنگ حواشی عجیب قسمت هفتم «پدرخوانده»

قسمت هفتم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب روز جمعه ۲۴ شهریورماه منتشر شد. در این قسمت از گروه سوم این رئالیتی‌شو رونمایی شد و آن‌ها اولین رقابت خود را انجام دادند. طبق روال همیشگی پیش از شروع رقابت اول مراسم معارفه برگزار شد و دیرباز از شرکت‌کننده‌ها درخواست کرد تا اگر حرفی برای گفتن دارند بگویند.

شروع یک سناریور

جرقه حاشیه‌ها از جایی زده شد که بهار قاسمی از کامبیز دیرباز تقاضا کرد تا متن کوتاهی که روی کاغذ نوشته شده بود را بخواند. در این متن آمده بود : «ادب مرد به ز دولت اوست ،ادب زن به ز بردن اوست.» بلافاصله بعد از بیان این جمله توسط قاسمی، رامین راستاد نیز وارد ماجرا شد و از دیرباز خواست که نکاتی را مطرح کند. او بدون اشاره به نام بازیکن خاصی گفت :« نه بردن تو این بازی اینقدر شیرین هست و نه باختنش اینقدر تلخ که یک هنرمند بخواهد شرفش را زیر پا بگذارد.به نظرم حتی اگر من بهترین باشم و مردم مرا باهوش‌ترین شرکت‌کننده از بین این ۱۱ نفر بدانند ؛ ولی شب که می‌خواهم بخوابم یادم بیافتد که فلانی به من کمک کرد که بتوانم برنده شوم و این هوش من نبود و یک تقلب بود ترجیح می‌دهم که صبح از خواب بیدار نشوم تا اینکه ببینم من چقدر کامنت گرفتم و چقدر باهوشم.» سیدجواد هاشمی، بلافاصله بعد از اینکه صحبت‌های راستاد به پایان رسید، در تایید حرف‌های او از دیگر شرکت‌کننده‌ها خواست که به افتخارش :«تیرهوایی شلیک‌کنند.» در ادامه دیرباز وارد ماجرا شد و با اشاره به اسکت جمجمه‌ای که روی میز قرار داشت گفت :«دفعه قبل یکی تقلب کرد، دادم خوردنش و حالا به این روز افتاد.»

مرور اتفاقات گذشته

در فصل قبل و در یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها ، بین علی صبوری و بهاره افشاری جر و بحثی شکل گرفت. بعد از انتشار این قسمت. علی صبوری با انتشار یک استوری مدعی شد که افشاری در طول بازی مرتکب تقلب شده و با ایرپادی که به همراه داشته اطلاعات بازی را از این طریق دریافت می‌کرده است. انتشار این استوری به سوژه یکی از برنامه‌های اینترنتی که در خارج از کشور تولید می‌شود، تبدیل شد. این ماجرا هیچگاه اثبات نشد و حتی صبوری با انتشاری استوری دیگری از مواضع خود عقب‌نشینی کرد. ماجرای تقلب افشاری به اندازه‌ای بی پایه و اساس بود که وقتی فیلمنت درپایان فصل اول ازمخاطبانش خواست که بهترین پلیرهای فصل را انتخاب کنند، بهاره افشاری با آرای مردم همراه با مجید واشقانی و امیرعلی نبویان به عنوان بهترین پلیرها معرفی شدند.

سناریو طراحی شده 

روند اتفاقات در قسمت هفتم به گونه‌ای بود که کاملا احساس می‌شد ماجرای تخریب بهاره افشاری یک سناریو از پیش تعیین شده است، چراکه اولا با توجه به اینکه ماجرای تقلب اثبات نشده بود، کارگردان برنامه یعنی سعید ابوطالب می‌توانست، این بخش‌ها را در مرحله تدوین حذف کند تا به این شک و شبه‌ها دامن زده نشود. اما یک اتفاق در اواخر بازی نشان داد که همه اتفاقات بر مبنای یک سناریو طراحی شده است. در اواخر بازی هدی استواری به اشتباه بهار قاسمی را بهاره افشاری خطاب کرد در همین لحظه تصویر بلافاصله روی جمجمه ای که در ابتدا دیرباز از او به عنوان فرد متقلب یاد کرده بود ، کات خورد تا به این شکل تاکید دوباره‌ای به ماجرای تقلب بشود.

یک اتفاق ناجوانمردانه 

بهاره افشاری با وجود اینکه جز سه پلیر برتر فصل اول شناخته شد، اما در فصل دوم حاضر نشد تا یکی از غایبان بزرگ این فصل لقب بگیرد و بسیاری از مخاطبان با ثبت کامنت‌های پیگیر این ماجرا بودند. حالا شاید این سناریو به این شکل طراحی شده که پاسخ مخاطبان به شکل غیر مستقیم داده شود. اما این اتفاق در عمل یک حرک ناجوانمردانه است. چراکه ، پلیری که مورد اتهام قرار گرفته در برنامه حضور ندارد که بتواند از خودش دفاع کند ضمن اینکه طرح این موضوع از سمت بازیکنی که در فصل قبل حضور نداشته و همه داده‌هایش براساس شنیده‌های اطرافیان است اتفاق عجیبی است که نشان می‌دهد دست‌اندارکان برنامه خواسته‌اند حرف‌هایشان را از زبان یک شخص ثالث بگویند تا عواقب حرف‌های او زیاد دامن‌گیرشان نشود.

واکنش بهاره افشاری

  بهاره افشاری از زمان انتشار این قسمت از پدرخوانده هیچ واکنش مستقیمی به ماجرا نشان نداده که همین سکوت نشان می‌دهد که اهمیتی به این اتفاقات نداده است. او روز شنبه ویدیویی را درقالب استوری در صفحه‌اش منتشر کرد. حرف‌های مطرح شده در این ویدیو به گونه‌ای است که می‌توان گفت به نوعی پاسخ رامین راستاد و عوامل «پدرخوانده» را داده است. در این استوری آمده :«این بزرگترین داستانی است که در مورد بخشیدن می‌شنوید.هیچکس به خاطر گاز مار نمی‌مییرد. این سم است که کشنده است.اگر کسی به تو آسیب زد صرفا گازت گرفته اما کینه ، خشم و نفرتی که داریبه آرامی تو را از درون تسخیر می‌کند.»

واکنش بهار قاسمی 

 بهار قاسمی که  به نوعی شروع کننده ماجرا بود، با انتشار متنی خودش را از ماجرا عقب کشیده و عنوان کرده که اصلا  منظورش از آن متن بهاره افشاری نبوده است. در متن بهار قاسمی آمده است :«واقعا ماشالله به صبر خانم افشاری. من هزاربار خواستم جواب قضاوت‌ها  و برداشت‌های اشتباهات شما را بدم. هی نوشتم و هی پاک کردم. شما هم دارید با من کاری مشابه می‌کنید. تو بازی‌های «ارتش سری» کلی نقد داشتم که اگر هم بازیش خوبه ولی پررو و بی‌ادبه.  و ازاین چیزا. که چرا گفته می‌خوام بازی یادتون بدم. اومدم خیر سرم تو «پدرخوانده» آروم و مودب بازی کنم که یه جور دیگه ریختن روی سرم. من با خانم افشاری نه تا حالا بازی کردم  ونه دیدمشون. فقط از دوستان مشترکمون شنیدم دختر بسیار خفنف قوی و باهوشیه و از منم خوب گفته. منم حسم به ایشون همین‌قدر که شنیدم مثبت و خوبه. اصلا هم در مورد چیزی که نمی‌دونم جایی که نبودم هرگز اظهار نظر نمی‌کنم.»

واکنش معنا دار کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز به عنوان گرداننده می‌توانست بعد از اینکه رامین راستاد این اتهامات را متوجه یکی از پلیرهای فصل قبل کند ، وارد ماجرا شود و داستان را فیصله دهد . اما از آنجاییکه همه‌چیز طبق سناریویی از پیش طراحی شده جلو می‌رفت او هم به این ماجرا پر وبال داد. در حالیکه می‌توانست همان‌جا اعلام کند که در فصل قبل اتفاقی نیفتاده است . اما این کار را انجام نداد تا همه چیز طبق سناریو پیش برود.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها