|
کدخبر: 306837

بهترین نقش‌آفرینی نیکی کریمی

نقش نیکی کریمی در «واکنش پنجم» یک جورهایی در ادامه نقش موفقی است که چند سال قبل از این فیلم در «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. نیکی کریمی در این فیلم پخته‌تر از قبل ظاهر شد.

فرهنگ بهترین نقش‌آفرینی نیکی کریمی

نیکی کریمی سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی موفقی به نمایش گذاشت و به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی میلانی تبدیل شد. بعد از «دوزن» و «نیمه پنهان» در «واکنش پنجم» بیش از پیش قدرتمند به میدان آمد و در ذهن‌ها ماند.

درباره نقش: فرشته در «واکنش پنجم»، زنی تنهاست که از دست نزیکترین مردان زندگی‌اش یعنی پدرشوهر و برادرشوهرش فرار می‌کند. بعد از چهلم همسرش، پدر شوهرش به او می‌گوید دیگر در خانه آنها محرم نیست و از او می‌خواهد به خانه پدرش برود و حق بردن بچه‌هایش را هم ندارد. او شرطی می‌گذارد مبنی بر اینکه فقط در صورتی می‌تواند در خانه آنها زندگی کند و کنار بچه‌هایش بماند که با برادرشوهرش ازدواج کند. فرشته ابتدا به این دستور تن می‌دهد اما وقتی می‌فهمد که می‌خواهند بچه‌ها را نزد عمه‌شان بفرستند، نقشه می‌کشد با کم دوستانش بچه‌ها را بردارد و فرار کند اما پدرشوهرش می‌فهمد و مثل سایه به دنبالش می‌افتد.

ویژگی بازی: مهم‌ترین ویژگی بازی نیکی کریمی در فیلم «واکنش پنجم»، توانایی‌اش در القای حس اضطراب و استیصال است. از یک طرف موضع زنی رنج‌کشیده را دارد که همسرش را از دست داده و از این بابت اندوهگین است و از طرف دیگر حس مادری‌اش اجازه نمی‌دهد دست از بچه‌هایش بکشد و تلاش می‌کند شمای مادری جنگنده را به نمایش بگذارد و تا آخرین لحظه مقابل پدرشوهرش بایستد. کریمی از ابتدا تا انتهای فیلم تلاش می‌کند روند تدریجی تغییر شخصیت را حفظ کند. رفته‌رفته از زنی آرام و اندوهگین به زنی خشمگین و جنگنده تبدیل می‌شود و در انتها باز هم به استیصال می‌رسد.

افتخارات: نیکی کریمی سال ۱۳۸۱ با دو فیلم «واکنش پنجم» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» در جشنواره فجر حضور داشت و به صورت مشترک برای بازی در هر دو فیلم موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بیست‌ویکم بگیرد.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها