|
کدخبر: 305488

نه پیشنهادی از سوی تلویزیون دارم و نه انگیزه‌ای برای کار کردن

سروش صحت گفته نه پیشنهادی از سوی تلویزیون دارد و نه انگیزه‌ای برای کار کردن در این رسانه. با پایان «کتاب‌باز» انگار اتصال او با تلویزیون بریده شده است.

فرهنگ نه پیشنهادی از سوی تلویزیون دارم و نه انگیزه‌ای برای کار کردن

سروش صحت، کارگردان سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره» در مصاحبه با فرهیختگان درباره سریال جدیدش، ماجرای کتاب‌باز و تصمیمش در قبال صداوسیما صحبت کرده است.

صحت در پاسخ به این سوال که در این شرایط اگر پیشنهادی از تلویزیون داشته باشد می‌پذیرد یا خیر؟ گفته: «نه پیشنهادی از سوی تلویزیون و نه خیال کارکردن در آن را دارم. درواقع انگیزه‌ای هم ندارم، چون برنامه‌ای داشتم که تمام شد و انگار یک چیزی برای من بریده شد.»

درباره علاقه‌اش به کتاب‌باز و سکوتش در قبال تعطیلی این برنامه توضیح داده: «کتاب‌باز محبوب‌ترین کاری بوده که انجام داده‌ام و جنس دیگری برایم داشته و دارد. خیلی زیاد دوستش داشته‌ام و روی من و عقایدم بسیار تاثیر داشته است. وقتی چنین برنامه‌ای که مورد اقبال فراوانی قرار می‌گیرد، بدون توضیح قطع می‌شود، به نظرم به پیگیری نیاز ندارد.»

صحت بازگشت به تلویزیون را منوط به شرایط جدید دانسته و گفته: «گاهی شرایط خانه پدر و مادر شما اگر مثل قبل هم باشد، دوست ندارید به آن خانه برگردید و دوست دارید در خانه خودتان زندگی کنید. باید با شرایط مواجه شد و در مواجهه با شرایط همان موقع تصمیم گرفت.»

درباره اینکه ممکن است برنامه «کتاب‌باز» را در پلتفرم‌ها تولید کند توضیح داده: «شاید بخواهند اما آن برنامه با آن عنوان برای تلویزیون است. شاید روزی به شکل و شمایل دیگری کار کردیم، ولی این برند و عنوان برای تلویزیون است.»

در بخشی از مصاحبه، صحت درباره اینکه در «مگه تموم عمر چند تا بهاره» اثری فانتزی نیست صحبت به میان آورده و گفته: «هم من و هم ایمان صفایی ذهنی فانتزی نداریم و میانه‌ای هم با سوررئال نداریم. تازگی‌ها می‌شنوم که این‌طور است. چیزی که در ذهن ماست، همین است که در زندگی رئال برای آدم‌ها اتفاق می‌افتد. من الان که با شما حرف می‌زنم، مغزم جاهای دیگری هم هست و چیزهای دیگری هم یادم می‌آید. ما فکر کردیم این رئال است و نشانش دادیم. اینکه من دارم به چیزی نگاه می‌کنم، یک چیز دیگری هم یادم می‌آید یا شما که حرف می‌زنید، یک موسیقی برایم تداعی می‌شود، فکر می‌کردیم سوررئال نیست. هم سورئال و هم فانتزی طیف گسترده‌ای دارد. مدل من و ایمان صفایی فکر می‌کردیم ارتباطی با اینها ندارد، البته من فانتزی‌ کورت ونه‌گات را می‌پسندم و از آن لذت می‌برم. برای ما کارهایمان رئال بوده و فانتزی از آب درآمده است.»

او درباره پخته‌تر شدن آثارش از «چهارخونه» تا الان گفته: «چهارخونه» کار اول من و دور از فضاهای مورد علاقه من بود و درواقع داشتم یاد می‌گرفتم اما از «پژمان» یا «ساختمان پزشکان» علاقه‌مند شدم و با «شمعدونی» مدلی که به خودمان نزدیک‌تر بود را پیدا کردیم.

صحت اعلام کرده که فیلم جدیدش درباره «بخشیدن» است و توضیح داده که هیچ‌کدام از ما بی‌گناه نیستیم. او طی روزهای آینده این فیلم را که «صبحانه با زرافه‌ها» نام دارد را در تهران کلید می‌زند.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها