|
کدخبر: 304420 عطیه فتحی

اختصاصی گسترش نیوز

عجیب ترین سازهایی که در عمرتان دیده اید+ عکس

تا بحال ساز های عجیب و غریب دنیا را دیده اید؟ شاید باورتان نشود ولی ساز هایی در جهان وجود دارند که یا باید آنها را آتش بزنید که صدا دهند و یا برای نواختنشان به موج دریا و وزش باد احتیاج دارید. در این گزارش میتوانید این ساز ها را ببینید.

فرهنگ عجیب ترین سازهایی که در عمرتان دیده اید+ عکس

۲۴ اوت روز موسیقی‌های عجیب‌وغریب است، به همین منظور ما در این گزارش به ۱۳ تا از عجیب‌ترین سازهای موسیقی در جهان پرداخته ایم.

۱. Hornucopian dronepipe

قطعا این عجیب‌ترین سازی نیست که در این گزارش می‌بینید، می‌توان گفت که این‌یک ساز سه‌بعدی است که توسط استودیو MONAD طراحی‌شده است.

1

۲. Hyperbass Flute

این فلوت لوله‌ای بیش از ۱۵ متر دارد. این‌یک ساز نسبتاً جدید است و طبق گزارش‌های اولیه، هنوز هم‌صدای آن جای اصلاح دارد؛ ولی قبل از صدای آن قطعا بزرگی آن است که توجه‌ها را جلب می‌کند.

2

۳. Octobass

در سال ۱۸۵۰توسط یک نابغه و طرفدار سازهای زهی عظیم ساخته شد، البته خیلی مضحک به نظر میرسد، این‌قدر بزرگ است که نمی‌توان از سیم‌های پایین آن راحت استفاده کرد.

3

۴. Badgermin

این‌یک گورکنی است که به‌صورت الکترونیکی صداهایی از آن خارج می‌شود، این ساز قطعا به ذائقه دوستداران حیوانات خوش نمی‌آید، و سوال این است که واقعاً چه کسی دلش می‌خواهد به صدای این ساز گوش کند؟

4

۵. Pyrophone Organ

یک سازی است که برای نواختن آن باید آتش به پا کنید، یعنی برای درآوردن صدای هر بخش باید قسمتی از آن را آتش بزنید. البته با تمام این شرایط خیلی ایمن است.

5

۶. Sharpsichord

ایشان آقای داگ هستند،  داگ یک مجسمه‌ساز صدا است، سازه‌ای که هیبت یک مجسمه را دارد ولی از آن می‌توان به‌عنوان یک ساز موسیقی استفاده کرد. این ساز شامل ۱۱ استوانه است و قطعات آن می‌چرخند تا صدا خارج شود.

6

۷. The Great Stalacpipe Organ

این ساز در سال ۱۹۵۶ اختراع شد و دریکی از غارهای ویرجینیا قرار دارد. یکی از داستان‌های محبوب پیرامون این اختراع این است که می‌گوید سازنده آن، یعنی اسپرینکل، زمانی به این ایده رسید که پسرش سرش را به بخشی از غار کوبید و صدای زمزمه‌ای ضعیف و لرزانی را ایجاد کرد.

7

۸. Sea Organ

این‌یک پروژه جنگی و بسیار بزرگ در اوکراین است، اما شاید بپرسید که چه ربطی به سازهای موسیقی دارد؟ لوله‌هایی که زیر این مکان قرار دارد، هنگام برخورد به امواج واکنش نشان می‌دهند و صداهایی را ایجاد می‌کنند که گردشگران را برای شنیدن آن به اوکراین می‌کشاند.

8

۹. Cello Horn

این ساز ترکیبی که می‌بینید در سال ۱۹۳۶ ساخته شد؛ صداهای حاصل‌شده از ویولن به داخل گرامافون انتقال میابد و صدای خروجی را هیجان‌انگیز می‌کند.

9

۱۰. Cross-Grainger Kangaroo-Pouch Tone-Tool

این ساز یک ایده کاملا متفاوت است، ولی صدای آن این‌طور نیست! در ساخت آن از رول‌های کاغذ و یک سری نوسانگر استفاده‌شده است که صدایی مانند آژیر را از خودش خارج می‌کند.

10

۱۱. Singing Ringing Tree

این ساز به دو بخش تقسیم می‌شود، نیمی از آن هنر مجسمه‌سازی را در بر می‌گیرد و نیمی دیگر هنر موسیقی را. این ساز از مجموعه‌ای لوله‌ها تشکیل‌شده است که وقتی باد می‌وزد و داخل آن‌ها می‌شود صدایی جالب را از خود خارج می‌کند.

11

۱۲. Cheese Drums

می‌توان گفت این ساز احمقانه‌ترین ایده در حوزه موسیقی است که برای آن از قوطی‌های پنیر استفاده‌شده است، شاید وسط درام زدن صدای متفاوتی بدهد ولی قطعاً این صدا جذاب نیست و به خاطر جنس پلاستیک آن زود آسیب می‌بیند.

12

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها