|
کدخبر: 302056

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

ماجرای روز مرد عنکبوتی در تقویم!/ چه کسانی جشن میگیرند؟

روز ۱ آگوست را چگونه جشن میگیرید؟ مهم است که یک چیز را به خاطر بسپارید: قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. این شعاری برای طرفداران "اسپایدرمن" است. آنهایی که طرفدار مرد عنکبوتی هستند، تمام قدرت را در جهان دارند تا این روز، یعنی روز ابرقهرمان کمیک‌ بوک تمام دوران را به هر شکلی که می‌خواهند جشن بگیرند.

فرهنگ ماجرای روز مرد عنکبوتی در تقویم!/ چه کسانی جشن میگیرند؟

مرد عنکبوتی که توسط "استیو دیکتو و استن لی" خلق شده است، نمادین‌ترین شخصیت مارول کامیکس در ۵۹ سال گذشته است. برای همه طرفداران واقعی وب اسلینگر، ۱ آگوست روزی است که در آن می توانید از آنچه مرد عنکبوتی به زندگی شما آورده است، قدردانی کنید!

در شبکه های اجتماعی در حال حاضر پست‌هایی با هشتگ "NationalSpiderManDay" برای احترام به ابرقهرمان معروف مارول منتشر میشود.

اسپایدرمن

تاریخچه روز مرد عنکبوتی

کمتر کسی است که شخصیت مارول را نشناسد، مرد عنکبوتی در شماره ۱۵ «فانتزی شگفت انگیز» مارول کامیکس در آگوست ۱۹۶۲ وارد دنیای کمیک بوک شد و از آن زمان تاکنون یکی از بازیگران اصلی بوده است. این داستان پیشگامانه زمانی توجه خوانندگان را به خود جلب کرد که یک نوجوان بی دست و پا و ضداجتماعی را به عنوان ابرقهرمان خود معرفی کرد.

اما این حرکت جسورانه برای خالق، استن لی، که قلب نسلی از بچه‌ها را که احساس تنهایی و طرد شدن میکردند و یا در دوست‌یابی با مشکل مواجه بودند، لمس کرد. مرد عنکبوتی ثابت کرد که هر کسی می‌تواند یک ابرقهرمان باشد و حتی پس از حدود ۶۰ سال زندگی، همچنان مثل همیشه محبوب است.

 در مارس ۱۹۶۳ مجموعه کمیک «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» منتشر شد. شخصیت اصلی به محبوبیت رسید و به سرعت در دنیای مارول جای گرفت و با شخصیت‌هایی مانند Human Torch درگیر شد. شخصیت‌های فرعی در دنیای مرد عنکبوتی به همان اندازه تعاملی و رنگارنگ بودند و خوانندگان را مجذوب خود می‌کردند. این شامل جی. جونا جیمسون، سردبیر ضد مرد عنکبوتی روزنامه «دیلی بوگل»، علاقه‌مندان به عشق مرد عنکبوتی، گوئن استیسی و مری جین واتسون، و شرورانی مانند دکتر اختاپوس، گرین گابلین و... می‌شود.

مرد عنکبوتی به سرعت رواج پیدا کرد، قهرمانان او دیگر نمی‌توانستند در ماهنامه گنجانده شودند. داستان‌های متقاطع با شخصیت‌های مارول منجر به ساخت دو ماهنامه «Marvel Team-Up» در مارس ۱۹۷۲ شد که ۱۵۰  شماره از آن منتشر شد. مرد عنکبوتی تقریباً با تمام ابرقهرمانان برجسته در دنیای مارول در این مجموعه همکاری کرد. «پیتر پارکر: مرد عنکبوتی تماشایی» چهارمین قسمت کمیک از ماجراهای ادامه دار مرد عنکبوتی بود. در دسامبر ۱۹۷۶ عرضه شد و پس از ۲۶۳ شماره به پایان رسید. یکی از به یاد ماندنی ترین اتفاقات این دوران ازدواج پیتر با مری جین واتسون بود.

همه ما می دانیم که مرد عنکبوتی بسیار محبوب بود، اما حرکت او در دنیای کمیک خیلی زود مورد توجه هالیوود نیز قرار گرفت. کمپانی سرگرمی سونی حق امتیاز مرد عنکبوتی را خریداری کرد و او را در می ۲۰۰۲ با فیلم «مرد عنکبوتی» به پرده سینما آورد؛ با بازی توبی مگوایر در نقش ابرقهرمان. فیلم‌های مرد عنکبوتی راه را برای ورود دنیای سینمایی مارول و ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی هموار کردند.

«مرد عنکبوتی ۲» در سال ۲۰۰۴ اکران شد و رکوردهای باکس آفیس را شکست و پس از آن «مرد عنکبوتی ۳» در سال ۲۰۰۷ ساخته شد که به سه گانه کارگردان سام ریمی پایان داد. این فرنچایز پنج سال بعد با «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» در سال ۲۰۱۲ با بازی اندرو گارفیلد دوباره راه‌اندازی شد. در مرحله بعد، مرد عنکبوتی اولین بازی خود را در دنیای سینمایی مارول در سومین پرده «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (۲۰۱۶) انجام داد. جدیدترین فیلم‌های مارول با حضور مرد عنکبوتی، بلاک‌باسترهای جهانی «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (۲۰۱۸) و «اسپایدرمن: دور از خانه» (۲۰۱۹) هستند.

در این روز چه کاری انجام می‌دهند؟

این روز با با رویدادهای هیجان انگیز، ماراتن‌های سینمایی و خرید و فروش کتاب‌های مصور کلکسیونی با حضور این ابرقهرمان جشن گرفته می شود.

مرد عنکبوتی هم مورد تایید بچه ها و هم بزرگسالان قرار می گیرد که همین امر آن را بسیار دوست داشتنی می کند. بچه‌ها و بزرگسالان در این روز لباس مرد عنکبوتی خود را میپوشند.

کتاب های مصور مرد عنکبوتی که کمیاب و کلکسیونی هستند معامله و فروخته می شوند. شماره های ویژه کامیک ها نیز در برخی از فروشگاه های کتاب های مصور موجود است. با رسیدن این روز گیمرها و استریمرهای آنلاین هم با بازی ویدئویی مرد عنکبوتی دست به کار میشوند.

امروز روزی است که بسیاری از طرفداران نقابدار را می بینیم که در سرتاسر جهان در تلاش برای بالا رفتن از دیوارها و ساختمان ها به تیتر اخبار تبدیل می شوند – اما توصیه میشود بچه ها این کار را در خانه (یا در هر کجای دیگر) امتحان نکنند!

بهترین بازیگر نقش "اسپایدرمن" از نظر طرفداران چه کسی است؟

تام هالند، بازیگر فعلی نقش مرد عنکبوتی در فیلم های لایو اکشن ابرقهرمانی مارول کامیکس، انتخاب اکثر طرفداران کتاب های مصور به عنوان بهترین مرد عنکبوتی است. هرچند که توبی مگوایر همیشه جذابیت قدیمی خودش را دارد و جایگاه ویژه ای برای همه خواهد داشت، زیرا او اولین مرد عنکبوتی در فیلم های مارول بود.

کمی هم چاشنی طنز/ چگونه اسپایدر من باشیم؟

خب، متاسفم که حامل این خبر بد هستم، اما ممکن نیست کسی مرد عنکبوتی باشد.. این مورد به بدن انسان  مربوط می شود که چنین قابلیتی ندارد. شاید نشود مرد عنکبوتی شد اما میتوان همیشه طرفدار آن ماند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها