|
کدخبر: 301992

«تصور» لیلا حاتمی همچنان در صدر!

سانس‌های فیلم «تصور» ساخته علی بهراد در هفته اول محرم به ۵۷۰ سانس افزایش پیدا کرد تا مخاطبان بالقوه فیلم امکان بیشتری برای دسترسی به آن داشته باشند. به‌واسطه همین تغییر ظرفیت هم مجموع مخاطبان هفتگی فیلم از ۲هزار و ۵۰۰ نفر در هفته منتهی به محرم به ۷ هزار و پانصد نفر در هفته اول محرم رسید.

فرهنگ «تصور» لیلا حاتمی همچنان در صدر!

فیلم «تصور» طی مدت هفت روز منتهی به آغاز محرم، در مجموع ۱۵۰ سانس برای اکران در اختیار داشت که این آمار با حذف فیلم‌های کمدی در هفته اول محرم به ۵۷۰ سانس افزایش پیدا کرد تا مخاطبان بالقوه فیلم امکان بیشتری برای دسترسی به آن داشته باشند. به‌واسطه همین تغییر ظرفیت هم مجموع مخاطبان هفتگی فیلم از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در هفته منتهی به محرم به ۷ هزار و پانصد نفر در هفته اول محرم رسید که این جهش، قابل توجه است. و به خوبی نشان می‌دهد که فیلم به دلایل متعدد ظرفیت لازم برای جذب مخاطب را داشته اما محدودیت در سانس‌بندی و عدم امکان دسترسی مخاطب به سانس موردنظر، بر میزان استقبال از فیلم تأثیر داشته است. مجموع فروش فیلم در حال حاضر در مرز ۵ میلیارد تومان قرار دارد و این رقم برای فیلمی که بازیگر نقش اصلی آن لیلا حاتمی است، رقم قابل قبولی به حساب نمی‌آید.

واقعیت این است که «تصور» یکی از فیلم‌های خوب در حال اکران این روزهای سینماست و صحت این ادعا را به‌راحتی می‌توانید در گفت‌وگو با آن‌هایی که موفق به تماشای فیلم شده‌اند، بسنجید!‌ با این همه اما فیلم یک مشکل اساسی دارد و آن هم نکته‌ای است که کارگردان جوان آن در یکی از معدود مصاحبه‌هایش با رسانه‌های داخلی آن را مطرح کرد؛ علی بهراد گفته است فیلمش به‌واسطه اکران بین‌المللی سودی فراتر از آنچه سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده انتظارش را داشته‌‌اند کرده و در عمل آن‌ها دیگر هیچ انگیزه‌ای برای پیگیری و بهبود شرایط اکران فیلم در داخل کشور ندارند! این دلیل همان رهاشدگی‌ای است که به آن اشاره کردیم و متأسفانه باعث می‌شود فیلم همچنان در اکران داخلی مهجور بماند.

فیلم «تصور» از هفدهم خرداد ماه اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرد. این فیلم طی مدت حضور خود بر پرده سینما توانست ۳۱ هزار و ۷۳ نفر جذب سالن‌های سینما کند و در مجموع به فروش ۱ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان دست پیدا کند.

 

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها