|
کدخبر: 301229

افشای یک راز/ پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای سریال «سربداران»

محمد علی نجفی کارگردان سریال سربداران در روایت خود از خاطرات این سریال رازی را برملا کرد که در آن محمد هاشمی رفسنجانی ریس وقت تلویزیون از او می‌خواهد تا با ساخت یک قسمت اضافی شخصیت «قاضی شارح» با بازی علی نصیریان را بکشد و از داستان حذف کند.

فرهنگ افشای یک راز/ پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای سریال «سربداران»

محمد علی نجفی کارگردان سریال به یادماندنی «سربداران» در گفت وگویی که به تازگی انجام داده به روایت خاطراتی از دوران ساخت این سریال پرداخته است. او در قسمتی از این گفت وگو به پیشنهادی که از سوی محمد هاشمی رفسنجانی ریس وقت صدا و سیما به او می‌شود اشاره می‌کند و می‌گوید : «یادم است یک بار آقای محمدهاشمی رفسنجانی ریس وقت تلویزیون مرا خواست و گفت همه امکانات لازم را به تو می‌دهم تا یک اپیزود دیگر بسازی و در آن «قاضی شارح» را بکشی.»

نجفی در ادامه این روایت گفته که در ابتدا به پیشنهاد ریس تلویزیون پاسخ مثبت می‌دهد و می‌گوید روی این مساله فکر خواهد کرد، اما بعد از مدتی به او اعلام می‌کند که این کار را انجام نمی‌دهد : «به آقای هاشمی گفتم، فکرهایم را کردم دیدم امکانش نیست، او هم در پاسخ گفت :چرا ما که قرار شد همه امکانات را در اختیارات بگذاریم. من هم در جوابش گفتم : مگر قاضی شارح کشتنی است، او از ابتدای تاریخ تا الان هست .»

او در بخش دیگری از این گفت وگو به سانسورهای اعمال شده بر سریال اشاره می‌کند و می‌گوید :«حدود سه ساعت از این سریال سانسور شده منتهی تکه تکه. همه اپیزودهای شهر میکده‌ها و عشرتکده‌ها سانسور شد. انتقادی که داشتند این بود که چطور جرات کردی شیخ حسن جوری را به سمت میکده‌ها ببری. تکه سانسور شده دیگر عبادت‌های قاضی شارح بود. آنها نمی‌خواستند قاضی شارح این طور عبادت کند.»

سریال«سربداران» محصول شبکه یک تلویزیون است که در سال ۱۳۶۰ تولید آن به کارگردانی محمد علی نجفی شروع و در سال۱۳۶۳ آماده نمایش شد و روی آنتن رفت. قاضی شارح با بازی علی نصیریان یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال است . او قاضی‌القضات شهر سبزوار بود که از طرف ایلخانان مغول به این سمت منصوب شده بود و در راستای اهداف آنان احکامی را صادر می‌کرد.

 

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها