|
کدخبر: 275892

انجمن روابط عمومی ایران طی بیانیه ای هشدار داد؛

خطر انزوا در کمین نظام ارتباطی و اطلاع رسانی حرفه ای

انجمن روابط عمومی ایران؛ طی بیانیه ای درباره خطر تعمیق شکاف میان گفتمان رسمی با مطالبات و داوری ‌های بخش های وسیعی از جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

فرهنگ  خطر انزوا در کمین  نظام ارتباطی و اطلاع رسانی حرفه ای

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران در ذیل آمده است

 

به نام خدا

حوادث اخیر در کشور در پی مرگ تاسف بار یک دختر جوان و بروز ابهاماتی درباره علت واقعی آن و پس از آن بروز بحران کنونی، یادآور حلقه مفقوده ارتباطات مبتنی بر اعتماد میان سازمان های مرتبط با مخاطبان است.

چالشی که هر بار به نوعی در پیوند با مطالبات فرهنگی و اجتماعی مختلف بروز می کند و در مجموع جای خالی نظام کارآمد ارتباطات اجتماعی را به نمایش می گذارد.

در شرایطی که مقام عالی اجرایی کشور خواستار شنیده شدن صدای اعتراض و نقد بدون اغتشاش و فعال شدن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها شده است این پرسش بر حق به میان می آید که نهادهای ارتباطی به عنوان پل های دو سویه که باید هم مدافع سازمان ها و هم منعکس کننده خواسته ها و انتظارات مردم باشد در کجای این رخدادها ایستاده‌اند و تا چه اندازه ای در کمک به مدیریت بحران موثر بوده اند؟

انجمن روابط عمومی ایران با هشدار درباره خطر تعمیق شکاف میان گفتمان رسمی با مطالبات و داوری ‌های بخش های وسیعی از جامعه به ویژه نسل جوان تاکید می کند بازگشت به موازین و ارزش های علمی و اصیل علوم ارتباطات اجتماعی و شجاعت و ابتکار عمل به موقع در زمینه هایی چون شفافیت اطلاعات، پاسخگویی به موقع و اقناع افکار عمومی می تواند از بروز بحران ها و نیز پیش گیری از گسترش دامنه آن ها، نقش انکار ناپذیری ایفا می کند و بر عکس، چشم بستن بر واقعیات، اتخاذ مواضع غیر حرفه ای و تشریفاتی می تواند موجبات انزوای سازمان ها و زمینه سازی برای مداخله نهادهای غیر ارتباطی و رفتارهای خشک و آمرانه را فراهم سازد.

انجمن روابط عمومی ایران از سال های دور به صورت مستمر به مسئولین ذیربط در زمینه اهمیت و ضرورت توجه به برقراری نظام ارتباطی سالم و شفاف و کارآمد در سازمان های ذی ربط و نقش آن در پیشگیری و یا مدیریت بحران ها هشدار داده است و از جمله در ابتدای دولت سیزدهم طی نامه رسمی بر حساسیت جایگاه روابط عمومی ها با توجه به برابرها از حساسیت افکار عمومی انگشت تاکید گذاشته است.

اینک این انجمن بار دیگر تاکید می کند روابط عمومی های صادق و مردمی در کنار رسانه های آزاد و مسئولیت شناس داخلی از ارکان اصلی اعتماد آفرینی در کشورند ؛ صدای مجامع مدنی و دلسوزان کشور برای آسیب شناسی نظام ارتباطات اجتماعی م موانع راه اطلاع رسانی کشور را باید به موقع شنید و فضای لازم را برای شناسایی علل شکاف میان گفتمان رسمی با قضاوت افکار عمومی از سوی صاحبنظران و متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی فراهم ساخت و نتایج را در عرصه عمل به کار بست .

 

 

منبع: انجمن روابط عمومی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها