|
کدخبر: 244154

مارادونا پس از ۳۰ سال آشتی کرد

مهران رنج‌بر که این روزها نمایش مارادونا را اجرا می‌کند، تاکید دارد که تماشاگران منتظر نباشند در این نمایش کسی روپایی بزند بلکه کار این نمایش ارایه فلسفه و اندیشه است.

این کارگردان تئاتر مدتی است نمایش‌هایی را درباره شخصیت‌های شناخته شده‌ای مانند استیو جابز، مارلون براندو و حالا مارادونا نوشته و کارگردانی می‌کند. او البته نمایشنامه «کریملوژی» را هم بر اساس شخصیت کریم شیره‌ای نوشته است که سال ۹۸ با کارگردانی رضا بهرامی اجرا شد.

رنجبر برای این نوع نمایش‌ها عنوان «منوگرافی» را به کار می‌برد و تاکید دارد نمایش‌هایش بیوگرافی یا پرتره این شخصیت‌ها نیستند.

رنجبر می‌گوید مارادونا بهانه‌ای است که او از قهرمانانی دفاع کند که در برابر نظام سرمایه‌داری جهانی ایستاده‌اند همان گونه که مارادونا، خود چنین کرده بود.

این کارگردان که نگارش و طراحی کارهایش را خود انجام می‌دهد، تاکید می‌کند که در نمایش «مارادونا» به بخش ورزشی این شخصیت توجه چندانی نشده چون همگان این وجه از زندگی اسطوره آرژانیتنی فوتبال جهان را می‌شناسند.

بنابراین تماشاگران نباید منتظر باشند کسی در این نمایش روپایی بزند چون نمایش «مارادونا»، فلسفه و اندیشه را به مخاطب خود منتقل می‌کند و بیشتر حول محور رابطه این فوتبالیست با پسرش می‌چرخد چراکه مارادونا پس از ۲۹ سال توانست پسر خود را بپذیرد.

نمایش مارادونا هر شب ساعت ۱۹ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. میلاد معیری و مهدی یگانه دیگر بازیگران این نمایش هستند.

منبع: صدا آنلاین

ارسال نظر