|
کدخبر: 229072

برگزیده جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» به فجر می رود

سید وحید فخر موسوی، آخرین آمار جشنواره تئاتر سردار آسمانی را اعلام کرد.

سینما و تلویزیون برگزیده جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» به فجر می رود

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در سالن مشاهیر تئاتر شهر در حال برگزاری است. محمد یاسر نادری، مدیر عامل بنیاد روایت فتح در ابتدای این نشست رسانه‌ای گفت: اولین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در تهران برگزار شد، دومین دوره جشنواره در کرمان و امسال نیز با استقبال بی نظیر هنرمندان هنر‌های نمایشی برگزار خواهد شد. پارسال کنار مزار شهید سلیمانی جمله‌ای از کرمانی‌ها شنیدم: "در زمان حیات حاج قاسم به وی گفتند کرمان کی آباد می‌شود؟ حاج قاسم گفت: نگران نباش خودم کرمان را آباد می‌کنم!

حمید نیلی، مدیر عامل انجمن تئاتر دفاع مقدس در این نشست گفت: سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در عرصه هنر برای بیان شان و منزلت حاج قاسم سلیمانی موفق بود. سال نخست برگزاری این جشنواره که زمان اندکی تا مراسم چهلم سردار باقی مانده بود، اجرا‌های خوبی دیدیم. نکته‌ای که مهم است ادای دین هنرمندان عرصه نمایش به حاج قاسم است که در آثار هویدا بود. پارسال قرار بود این جشنواره در سطح بین الملل برگزار شود، اما به دلیل کرونا این امکان حتی امسال هم فراهم نشد.

محمدرضا علیزاده، مدیر عامل ارشاد استان کرمان گفت: خوشحالم که برای سومین دوره استان کرمان میزبان این جشنواره است. حضور و مشارکت همراهی هنرمندان تئاتر توانسته یک جشنواره تئاتر در سطح ملی برگزار کند. همه سعیمان بر این بوده که به رغم همه محدودیت‌ها فصای آرام و بانشاط برای هنرمندان در استان کرمان فراهم کنیم. مهم‌ترین هدفمان این است که تبیین ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و هنر مقاومت را در قالب هنر تئاتر نشان دهیم. با هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ارشاد اسلامی اجرای نمایش‌های این جشنواره در سایر استان‌ها است.

در ادامه، با حضور خانواده شهید زمانی نیا از نشان این جشنواره رونمایی شد.

سید وحید فخر موسوی، دبیر سومین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: امسال در بخش رادیو تئاتر چهل اثر، در بخش تئاتر خیابانی ۱۳۵ اثر، ۷۱ اثر در بخش نمایش نامه نویسی شرکت کردند که کل شرکت کنندگان این جشنواره ۲۴۶ اثر رسیده است. بیشترین فراوانی آثار از استان های تهران با ۴۵ اثر، استان کرمان با ۲۲ اثر و گیلان با ۱۵ اثر است. افتتاح این جشنواره در هفدهم دی ماه و روز ۲۱ دی ماه اختتامیه در استان کرمان خواهد بود.

فخر موسوی، دبیر سومین دوره این جشنواره در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر بودجه و شیوع کرونا توضیح داد: بودجه ما یک میلیارد و ششصد بسته شده است. خروجی این جشنواره سه اثر به جشنواره فجر می‌رسد و هر چه قدر کیفیت آثار خوب باشد ما سقفی برای آن در نظر نمی‌گیریم. تدابیری برای شیوع امیکرون دیده شده، زیرا سال پیش هم در پیک‌های کرونا جشنواره را برگزار کردیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها