|
کدخبر: 181469

این شهر ۲۲۸۳ معلم کم دارد!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چالش‌های مهم آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو ۲هزار و ۲۸۳ کلاس درس بدون معلم در استان داریم که یک فاجعه در نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

فرهنگ این شهر ۲۲۸۳ معلم کم دارد!

لیلا سادات ابطحی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان دهاقان با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان اصفهان در جذب بازماندگان و تارکان تحصیل اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اصفهان در انسداد مبادی بی‌سوادی پرقدرت اقدام کرده و به نتایج خوبی رسیده است و همچنین شهرستان دهاقان نیز در جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش استان در سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۲۸۳ کلاس درس بدون معلم در سطح استان داریم که می‌توان از آن به عنوان یک فاجعه در نیروی انسانی آموزش و پرورش یاد کرد.

وی در ادامه گفت: طبق توافقات انجام شده با دانشگاه فرهنگیان، به زودی دانشجومعلمان جهادگر از تابستان به کمک آموزش و پرورش می‌آیند و با حضور در کنار معلمان مدارس به‌طور موقت به کار مشغول می‌شوند و مدیران باید از آن‌ها به خوبی حمایت کنند.

ابطحی با تأکید بر نقش بی‌بدیل معلم در تعلیم و تربیت مؤثر دانش آموزان افزود: معلمان در خط مقدم آموزش و پرورش‌اند و همه باید در خدمت معلم باشیم تا کارش را به خوبی به انجام رساند.

چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش دهاقان

رجب فرهمندیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان در ادامه به چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش دهاقان پرداخت و اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی، تنوع معلمان، محتوای درسی عمومی، مشکلات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی، زندگی عشایری و کمبود و فرسوده بودن تجهیزات کمک آموزشی بخشی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان دهاقان محسوب می‌شود.

وی با ارائه گزارش عملکرد آموزش و پرورش شهرستان در سال گذشته عنوان کرد: جذب موفق تارکین و بازماندگان از تحصیل، راه‌اندازی ۱۸ پایگاه رشد در جهت حل مشکلات آموزشی دانش آموزان ابتدایی، برگزاری کارگاه‌های متعدد توانمندسازی معلمان، بازدید و بررسی مداوم کیفیت کلاس های مجازی، جلسات متعدد با خانواده‌های دانش آموزان ، تنها بخشی از اقدامات آموزش و پرورش این شهرستان در راستای کیفیت بخشی به کلاس‌های درس دانش آموزان شهرستان بوده است.

فرهمندیان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش بیان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان برای بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز لوازم آموزش مجازی تأمین کرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر