|
کدخبر: 149589

نحوه فعالیت مدرسه تلویزیونی بعد از کرونا

مدیر شبکه آموزش سیما از ادامه دار بودن مدرسه تلویزیونی حتی پس از پایان کرونا خبر داد.

مسعود احمدی افزادی درباره مدرسه تلویزیونی ایران که همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در کشور آغاز به کار کرد، گفت: به جرأت می‌توان گفت با راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی که نخستین تجربه منحصر به فرد رسانه ملی در حوزه آموزش‌های رسمی در تاریخ رسانه و تاریخ آموزش و پرورش است و با تدبیر رئیس محترم سازمان آقای علی عسکری انجام شده، ما وارد فاز جدیدی از آموزش شدیم. و البته این دوره ی جدید رسانه محوری آموزش که تعبیر من از آن، آغاز دوره رسانه معلم است، یک دوره موقتی و کوتاه نخواهد بود.

او افزود: مدرسه تلویزیونی ایران تاکنون به عنوان یک نظام مکمل نظام آموزشی رسمی کشور، گام‌های مهمی را برداشته است. با پوشش نزدیک به ۹۸ درصدی جفرافیایی و جمعیتی کشور، شبکه آموزش توانسته است نقش بی‌بدیل خود را ایفا کرده و به کمک نظام آموزش کشور بیاید.

احمدی افزادی دوره‌های مختلف مدرسه تلویزیونی و برنامه تلویزیون برای ادامه این آموزش رسانه‌ای را اینگونه شرح داد: «ما در مدرسه تلویزیونی ایران چند دوره داریم؛ دوره اول که درحال‌حاضر در آن قرار گرفته‌ایم، مبتنی بر آموزش‌های رسمی است که در شبکه‌های آموزش، چهار، قرآن و معارف اسلامی ارائه می‌شود. این دوره تا اردیبهشت ماه که کلاس‌های مقطع ابتدایی به پایان می‌رسد ادامه دارد. دوره دوم تا پایان امتحانات دانش آموزان متوسطه اول و دوم ـ تا پایان خرداد ماه ـ ادامه دارد و بر این موضوع متمرکز است.

در دوره سوم مدرسه تلویزیونی که از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا ۲۹ شهریور ماه ادامه دارد، ما مدرسه مهارتی را ارائه خواهیم کرد. در این دوره آموزش‌های عملی کاربردی و مهارتی جای آموزش‌های نظری را خواهد گرفت.

از ابتدای مهر ماه سال آینده هم ما مرحله جدید مدرسه تلویزیونی را خواهیم داشت؛ بدین ترتیب این حرکت، یک حرکت مستمر و هدفمند خواهد بود.»

این مدیر تلویزیونی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی ایران، تحول جدی در نظام آموزشی نوین کشور آغاز کرده است؛ این دوره، موقتی نیست.

ما در حوزه آموزش‌های نوین وارد دوره جدیدی شدیم که حتی از کشورهای پیشرفته هم سبقت گرفته‌ایم؛ برای مثال شبکه بی‌بی سی برای نخستین بار نظام آموزش ابتدایی خودش را می‌خواهد ارائه کند.

تجربه صداوسیمای ایران در آموزش دوره پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و تمام رشته‌های متوسطه دوم و کار و دانش، یک تجربه جهانی بود.

مدیر شبکه آموزش در پاسخ به این پرسش که با وجود آموزش‌های مجازی معلمان و مدارس، باز هم از مدرسه تلویزیونی استقبال می‌شود؟ عنوان کرد: بله؛ نظام آموزش و پرورش کشور درحال‌حاضر مبتنی بر دو آموزش است؛ یکی آموزش مبتنی بر شبکه شاد و دیگری مدرسه تلویزیونی؛ دانش آموزان در یک نظام آموزشی هماهنگ هم از شاد و هم از مدرسه تلویزیونی ایران استفاده می‌کنند. این نظام رسمی کشور است اما طبیعتا مدارس مختلف عمدتا در شهرهای بزرگ و برخی از مناطق برنامه‌های کمکی را راه‌اندازی کرده‌اند که حتما مفید و ارزشمند است اما جای نظام متمرکز آموزشی را که وزارت آموزش و پرورش و صداوسیما با یکدیگر پیش می‌برند قطعا نخواهد گرفت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر