|
کدخبر: 141397

آخرین وضعیت استخدام دانشجو معلمان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس قوانین دانشگاه فرهنگیان هر دانشجو باید بعد از ۸ ترم فارغ التحصیل شوند و بعد از گذراندن دوره‌های مذکور حقوق دریافت می‌کند.

وی افزود: روند جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش و کم و کیف استخدام دانشجو معلمان و محصلان در دانشگاه فرهنگیان سوالات فراوان را برای دانشجویان به همراه داشته است.

یار محمد حسین‌بر، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره ردیف استخدامی‌های امسال در آموزش و پرورش گفت: امسال برخی از دانش آموختگان از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل نمی‌شوند به این افراد سنوات اختصاص پیدا می‌کند.

او درباره روند جذب دانشجو معلم افزود: این افراد در هنگام تحصیل از مزایای حقوقی وزارت آموزش و پرورش برخوردار نیستند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس قوانین دانشگاه فرهنگیان هر دانشجو باید بعد از ۸ ترم فارغ التحصیل شوند و بعد از گذراندن دوره‌های مذکور حقوق دریافت کند. اگر زمان تحصیلی دانشجو از ۸ ترم بیشتر شود، نمی‌تواند حقوق دریافت کند. هرچند بعد از فارغ التحصیلی حقوق این افراد پرداخت می‌شود.

او درباره روند جذب معلمان حق‌التدریس افزود: در امسال جذب دانشجو معلم ۲۰ هزار نفر بود که با برگزاری آزمون و اعلام نتیجه انجام شده است. این افراد در اسرع وقت وارد کلاس درس می‌شوند.

به گفته او به دلیل شیوع کرونا از ترم بهمن این افراد وارد دانشگاه شده‌اند.

حسین‌بر گفت: امسال ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر استخدامی هم بر اساس ماده ۲۸ اساس نامه دانشگاه فرهنگیان و ماده یک دانشگاه شهید رجایی بوده است. همچنین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها بعد از گذراندن آزمون در صورت قبولی یک دوره مهارت یک سال گذرانده و به عنوان معلم وارد کلاس‌های درس شده‌اند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آزمون برای این افراد به دلیل شرایط کرونا به تاخیر افتاده است. ردیف ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر برای قانون تعیین تکلیف معلمان آموزش و پرورش نهضت سواد آموزی تعیین شده که فرآیند آن را انجام می‌دهیم.

 

منبع: ایران استخدام

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها