|
کدخبر: 140047

تکلیف انتقال معلمان پس از استخدام مشخص شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در کل کشور حدود ۱۹۲ هزار نفر کمبود معلم داریم که این امر در استان نیز تأثیرگذار است.

رشید قربانی به ارائه آخرین وضعیت آموزشی دانش‌ آموزان در مدارس استان پرداخت و اظهارکرد: تا زمانی که وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا در شهرها و روستاهای استان حاکم باشد کلاس درس مدارس به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: درحال‌حاضر رسماً برنامه‌ای برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری و یا غیر حضوری به ما ابلاغ نشده اما درصدد برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: در مورد برگزاری امتحانات پایه دوازدهم نیز اگر شرایط شیوع کرونا در استان قرمز نباشد با توجه به محدودیت دانش‌آموزان این پایه امتحانات، دی ماه قطعاً به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات سیستم آموزشی دروس عملی، مهارتی است که تا کلاس حضوری برگزار نشود آموزش در این زمینه کارساز نخواهد بود.

قربانی از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان کردستانی به ویروس کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تست کرونای حدود ۸۵ نفر از همکارانمان مثبت بوده و از بین دانش‌آموزان نیز ۴۷ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.

وی ادمه داد: تا دو هفته گذشته در کل استان کمتر از ۶ درصد جمعیت روستایی استان درگیر کرونا بوده‌اند که همین امر باعث برگزاری کلاس درس در روستاها شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه از کمبود نیروی انسانی سخن به زبان آورد و اظهار کرد: در کل کشور حدود ۱۹۲ هزار نفر کمبود معلم داریم که این امر در استان نیز تأثیرگذار بوده و سال گذشته کردستان از لحاظ جذب نیرو رتبه هفتم کشور را داشت.

وی افزود: هم‌اکنون آموزش و پرورش کردستان ۲۴ هزار نفر نیروی فعال دارد که از این تعداد ۱۷ هزار نفر سرکلاس‌های درس می‌روند.

مدیرکل آنوزش و پرورش کردستان تصریح کرد: کردستان از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی وضعیت مناسبی دارد و وضعیت نیرو امسال نسبت سال گذشته بهتر شده است.

وی به وضعیت معلمان حق‌التدریس اشاره کرد و گفت: درحال‌حاضر در استان ۶۰ هزار ساعت حقالتدریس پرداخت کرده اما هنوز حدود ۳ هزار ساعت تا حد مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر حق‌التدریس در استان داشته و امسال نیز حدود ۸۰۰ نفر استخدام نیروی آزاد به کردستان تعلق گرفته است.

قربانی در پایان سخنان خود یادآور شد: طبق مصوبه کشوری خوشبختانه از این به بعد استخدامی‌ها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و هر کسی که در هر منطقه استخدام شود تا پایان خدمت در آن منطقه می‌ماند چراکه سالانه حدود ۲ هزار نفر متقاضی انتقال بودند که با این مصوبه حل می‌شود.

 

منبع: تسنیم
  • سارا ارسالی در

    باسلام ،پس تکلیف مربیان پیش دبستانی های غیردولتی ازسال۹۲تا۹۹ چی شد ،چرا پس تو نی مه راه ولشون کردین،چقدر منتظر بمونیم آخه ،از انتظارکشیدن به قرآن خسته شدیم،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها