|
کدخبر: 141385

تجمع اعتراضی برخی از معلمان مقابل مجلس

معلمان خرید خدمات آموزشی سال ۹۳ به بعد در اعتراض به وضعیت خود و تقاضای استخدام مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

تقریباً هر چند وقت یکبار گروهی از معلمان غیررسمی در جست‌وجوی حق و حقوق خود، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع می‌کنند؛ معلمانی که می‌گویند به همان اندازه معلمان رسمی کار می‌کنند، اما وضعیت حقوق و بیمه آنها چیزی آن طرف‌تر از خط فقر است!

امروز نیز معلمان خرید خدمات از سراسر کشور در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی، اداره کلاس‌های درس از ابتدای سال تحصیلی بدون حقوق و قرارداد و بلاتکلیفی وضعیت استخدام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

آموزش و پرورش از سال ۹۳، برای جبران کمبود معلم و کاستن از هزینه‌های آموزش دانش‌آموزان در مدارس دولتی، طرح خرید خدمات آموزشی را عملیاتی کرد، طرحی که قرار بود معلمان حاضر در آن با این وزارتخانه طرف حساب نباشند و با مؤسسات غیردولتی قرارداد ببندند؛ اما این طرح در اجرا با شکست مواجه شد.

تأخیرهای طولانی در پرداخت حقوق معلمان حاضر در این طرح، بیمه ناقص و در برخی موارد نداشتن قرارداد از جمله اعتراضات سال‌های اخیر بود و به‌خلاف پیش‌بینی‌های آموزش و پرورش هم‌اکنون معلمان خرید خدمات آموزشی از متقاضیان استخدام در این وزارتخانه هستند.

معلمان خرید خدمات که امروز مقابل مجلس حضور یافته و خواهان استخدام هستند، می‌گویند: " هم اکنون بدون هیچ قرارداد و بیمه‌ای از ۱۵ شهریور در مدارس دولتی مشغول به فعالیت هستیم، به‌راستی تفاوت ما با معلمان رسمی چیست؟ کمبود نیروهای آموزش و پرورش را پر کردیم؛ اما هنوز نه قراردادی داریم، نه بیمه و نه حقوق، این در حالی‌ است که می‌گویند با شما فقط قرار است ۸ماه قرارداد ببندند.

با تحصیلات دانشگاهی و گاه مدرک کارشناسی ارشد، حقوق هم کمتر از حقوق یک کارگر ساده است‌.

این معلمان خواستار استخدام در آموزش و پرورش همانند معلمان خرید خدمات قبل از سال ۹۱ و از طریق آزمون داخلی آموزش و پرورش هستند".

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    سلام.احسنت بر همکاران عزیزم.من متاسفانه شرایطش نداشتم با همکاران پرتلاشم همراه ب اشم.امیدوارم مسئولین صدای مارو بشنوند و تدبیری برای این قشر زحمتکش که تاکنون باج ون و دل کمبود نیروی آموزش و پرورش تأمین کرده آمد بیاندیشند.من خودم بامدرک کارشنا سی ارشد دریکی از مدارس استان بوشهربدون ه یچ قرارداد و بیمه و حقوقی دارم تدریس میک نم سه ماه ونیم از مدرسه گذشته و هیچ فکری برای ما نکردند.

  • Hakimeh ارسالی در

    سلام.احسنت بر همکاران عزیزم.من خودم متاس فانه شرایطش نداشتم که حضور داشته باشم.ام یدوارم مسئولین و نمایندگان مجلس صدای مار و بشنوند و تدبیری برای این قشر زحمتکش که تاکنون باجون و دل کمبود نیروی آموزش و پ رورش را بدون هیچ بیمه و حقوقی تأمین کرده اند بیاندیشند.من خودم با مدرک کارشناسی ارشد دریکی از مدارس استان بوشهر تدریس می کنم با اینکه سه ماه و نیم از مدرسه گذشته هنوز یه قرارداد با ما نیستند.ان شالله ا ین تجمع مثمرثمر باشه.به امید موفقیت

  • آزاده ارسالی در

    خاک بر سرتون دنبال چی هستین ؟ ول کنید و برینید تو دهن اللهیارترکمن که آشغال و در وغگو و کذابه من به همراه خواهرم و پسر عم ویم و سه تا از دوستانمون که مثل شما خرید خدمات آمیزشی بودیم ول کردیم شما هم اگر ول کنید البته همه باهم بوی گندش دهن الله یارترکمن راسرویس میکنه باور کنید هرجای د یگری برینیدکار کنید وضعتون بهتر میشه اما الان چی وضعتون بزه

  • صفورا ارسالی در

    خدا وکیل اینای دنبال حق وحقوق هستن غلط ا ملایی ننویسن،یه مشت بیسواد دنبال حق وحقو ق لااقل ادب داشته باشین ،جذب معلم فقط از طریق کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها