|
کدخبر: 140640

وضعیت رتبه‌ بندی فرهنگیان در ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشد بودجه آموزش و پرورش رشد قابل قبولی است اما متناسب با نیازهای ما نیست و باید تقویت شود عنوان کرد: پیشنهاداتی ارائه شده که در جریان تصویب بودجه موارد را دنبال می‌کنیم.

فرهنگ وضعیت رتبه‌ بندی فرهنگیان در ۱۴۰۰

وی افزود: تقویت و توجه ویژه به آموزش و پرورش عشایری، آموزش در شبکه شاد، تقویت اعتبارات مربوط به سندتحول بنیادین و اجرای بسته‌های تحولی، تقویت اعتبارات مقابله با آموزش و پرورش در این پیشنهادات گنجانده شده‌اند.

وضعیت رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده

وی در پاسخ به پرسشی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: اعتبارات جداگانه‌ای برای رتبه‌بندی و اعمال مدرک دوم فرهنگیان پیش‌بینی شده است. نگران اعتبارات اعمال مدرک دوم نیستیم زیرا از مجموع اعتبارات داخلی ما قابل تامین است و منتظریم تا نهایی و ابلاغ شود.

طراحی بسته تداوم آموزش مجازی/ لزوم ورد وزارت صمت و ارتباطات برای توسعه عدالت آموزشی

وی با اشاره به توسعه و تقویت زیرساخت‌های شبکه شاد گفت: از روش‌های دیگر آموزش مانند مدرسه تلویزیونی و غیره نیز استفاده می‌شود و پکیجی طراحی شده که آموزش مجازی بخوبی دنبال شود که به تنهایی وظیفه آموزش و پرورش نیست و دستگاه‌های دیگر چون وزارت صمت و وزارت ارتباطات در آن سهیم هستند و باید به توسعه عدالت آموزشی در زیست بوم جدید کمک کنند.

کسری بودجه ۶۰۰۰ میلیاردی وزارتخانه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مورد کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: کسری بودجه یک دهه است در شکل تامین اعتبارات اتفاق می‌افتد و بودجه سه مرحله‌ای تامین می‌شود. ۷۵ درصد در لایحه، ۱۰ درصد از محل سرجمع منابع در تخصیص‌ها و ۵ تا ۱۰ درصد به عنوان کسری به سال بعد منتقل می‌شود. امسال پیگیر هستیم تا مبالغی تامین شود که طبق محاسبات ما که ۶۰۰۰ میلیارد است، مبالغی تامین شود تا با کسری کمتری به سال بعد منتقل شویم.

دیده شدن شیر مدارس در ردیف‌های متفرقه

الهیار درباره اعتبار رتبه‌بندی معلمان توضیح داد که در لایحه ۱۴۰۰، رتبه‌بندی در بند ی تبصره ۲ رتبه‌بندی دیده‌شده و مجوز تامین اعتبار داده شده و در اعتبارات متفرقه نیز ۵۲۰۰ میلیارد دیده شده اما بودجه مورد نیاز باید در قانون رتبه‌بندی دیده شود. شیر مدارس نیز در ردیف‌های متفرقه دیده شده و قابل پرداخت در بخش‌های دیگر نیست.

به گفته وی لایحه جدید رتبه‌بندی کاملا طراحی شده منطبق با شرایط کار معلمی است. این سازوکارها در لایحه پیش‌بینی و به دولت ارسال شده است همچنین اکنون در کمیسیون مربوطه و در حال پیگیری است. در کمیسیون تخصصی نهایی و به صحن دولت ارئه می‌شود و به مجلس خواهد رفت تا وقتی به قانون تیدبل و در سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

تغییر شکل ساماندهی نیروهای انسانی در سال ۱۴۰۰

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۹ حدود ۳۴ هزار نفر مشمول بازنشستگی قطعی هستند که تا کنون ۲۶ هزار محقق شده و پیش‌بینی می‌شود درخواست در سال آینده کمتر باشد، درباره ساماندهی نیروی انسانی گفت: مصوبه اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شکل صدور مجوز را مبتنی بر روش‌های خاص می‌کند، مجوزهای سال بعد بازتر و مبتنی بر نیازها خواهند بود. بر این اساس شکل ساماندهی نیروی انسانی ما سال آینده تغییر می‌کند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها