|
کدخبر: 138790

اولویت‌های بودجه آموزش و پرورش در ١۴٠٠

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره اولویت‌های بودجه‌ای این وزارت خانه برای سال ١۴٠٠ توضیح داد.

فرهنگ اولویت‌های بودجه آموزش و پرورش در ١۴٠٠

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره اولویت‌های در نظر گرفته شده برای بودجه آموزش و پرورش در سال ١۴٠٠ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و براساس مفاد سند تحول بنیادین، موضوع آموزش در زیست بوم جدید مورد توجه قرار می‌دهیم و بر این اساس برنامه‌هایی احصا و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: امسال برای بودجه سال ١۴٠٠ هم سرخط کار‌ها و اولویت‌ها اجرایی شدن سند تحول بنیادین و تمرکز بر آموزش در زیست بوم جدید است و بسته‌های یادگیری که از جمله بسته‌های تحولی در نظر گرفته شده است، هم در این فضا مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود توجه به سند تحول بنیادین و سال‌ها پس از ابلاغ چرا هنوز این سند به طور کامل اجرایی نشده است، اظهار کرد: موانع اجرای سند تحول بنیادین چند وجهی است و مجموعه‌ای از عوامل دست به‌دست هم می‌دهند.

او ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در جلسه شهریور امسال فرمودند جا‌هایی از سند تحول بنیادین باید اصلاح شود و بر همین اساس هم موانع اجرای سند بخشی مربوط به بودجه، بخشی مربوط به محتوا و بخش‌هایی هم نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌های بیرونی است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش با همه ظرفیت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین تلاش می‌کنیم، گفت: در دوره یکساله متناسب با زیر نظام‌های موجود بسته‌های تحولی در نظر گرفته شده و به مرحله ابلاغ و اجرا رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح‌های تحولی با برد اجرایی یکساله هستند، افزود: طرح های، چون بسته‌های یادگیری و طرح کوچ با هدف شناسایی BMI دانش آموزان از جمله این طرح‌ها بوده که در واقع معطوف به عمل هستند و بعد از تدوین و ابلاغ از تیر امسال در مرحله اجرا قرار گرفتند و عملکرد آنها بررسی می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها