|
کدخبر: 134721

کسر از حقوق، صدای ۶ هزار معلم را درآورد

۶ هزار دانشجومعلم درنامه‌ای به رئیس دانشگاه فرهنگیان، خواستار شفاف‌سازی درباره مسئله کسر از حقوق دانشجومعلمان شدند.

فرهنگ کسر از حقوق، صدای ۶ هزار معلم را درآورد

حدود ۶ هزار دانشجومعلم درنامه‌ای به حسین خنیفرر رئیس دانشگاه فرهنگیان، خواستار شفاف‌سازی درباره مسئله کسر از حقوق دانشجومعلمان شدند.

متن این نامه به شرح زیراست:

" مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار می‌دهد.(مقام معظم رهبری)

جناب آقای دکتر حسین خنیفر

ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان

سلام علیکم

مستحضرید بیش از دو سال از تشریف فرمایی رهبری عزیز در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد و در این مدت، مجموعه اقداماتی در راستای افزایش جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بدون توجه به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و توسعه کیفی دانشگاه صورت گرفته است در حالی که توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان مطالبه صریح رهبر معظم انقلاب در باب دانشگاه بوده است.

در ایامی که ویروس کرونا منجر به تغییر برخی از مناسبات در جامعه، از جمله مسئله آموزش گردیده و مجازی شدن آموزش در دانشگاه‌ها را به دنبال داشته که دانشگاه فرهنگیان نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

از اسفندماه سال گذشته تا کنون که موضوع آموزش دانشجو معلمان به صورت مجازی آغاز گردیده است، به دلیل عدم حضور دانشجومعلمان درفضای دانشگاه زمان مناسبی برای توسعه کمی وکیفی دانشگاه فرهنگیان می‌باشد و این ایام به نوعی به عنوان تنفسی برای توسعه دانشگاه به شمار می‌رود اما علی‌رغم کسر مبالغ زیادی از حقوق دانشجومعلمان در قالب درآمد اختصاصی دانشگاه، همتی برای تحقق توسعه کمی و کیفی دانشگاه نبوده است؛ اگرچه سوالات متعددی در باب شفاف‌سازی مسئله کسر از حقوق دانشجومعلمان مطرح شده است اما تاکنون پاسخ مناسب و منطقی از سوی مسئولان محترم دانشگاه ارائه نشده است.

لذا ما دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور از جنابعالی به عنوان ریاست دانشگاه فرهنگیان درخواست داریم نسبت به شفافیت مالی کسر از حقوق دانشجومعلمان با ارائه مستندات قانونی و متقن یا طراحی سایتی جهت شفاف‌سازی این مبالغ و هزینه کردها به صورت دقیق و جزئی، پاسخگوی مطالبه صریح دانشجومعلمان در این مسئله باشید.

پی نوشت:

همچنین قابل توضیح است که متن این نامه به امضای بیش از ۶ هزار دانشجومعلم رسیده است و به عنوان یک مطالبه عمومی از طرف دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در سرارسرکشور مطرح است."

 

منبع: فارس

ارسال نظر