|
کدخبر: 134171

رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از ۷ سال پیش دولت اعلام کرده بود که لایحه‌ای درباره رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه خواهد کرد که متاسقانه این اتفاق رخ نداد.

فرهنگ رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، گفت: از ۷ سال پیش دولت اعلام کرده بود که لایحه‌ای درباره رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه خواهد کرد که متاسقانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده است که رتبه‌بندی معلمان را اجرا کرده است که این موضوع نادرست است و آن را قبول نداریم، افزود: پس از کوتاهی که دولت در این زمینه داشت نمایندگان طرحی را تدوین کرده و در آن به دنبال اجرای صحیح این موضوع است.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید براینکه طرح رتبه‌بندی فعلی که توسط دولت اجرا شده است به باور نمایندگان تنها یک افزایش حقوق است، ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا در می‌آمد، که در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه‌کاری پرداخت می‌کند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه‌بندی نمی‌پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به سنوات ارتباطی ندارد و اقدام دولت در راستای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را قبول نداریم، اظهارکرد: نظام رتبه‌بندی یعنی صلاحیت حرفه‌ای معلمین و فرهنگیان و پیگیر این هستیم که در مجلس این نظام را به درستی اجرا کنیم.

 

منبع: تسنیم
  • معلم ارسالی در

    رتبه بندی واقعی معلمان یعنی هم تراز کردن حقوق معلم با استاد دانشگاه، چیزی که در در طول 7 سال گذشته تحقق پیدا نکرده است. و باعث شده اکثر معلمان کشور از فقر رنج ب برند

  • ناشناس ارسالی در

    به هیچ جا هم نمیرسه چون واسه معلمان ارزش ی قائل نیستند

  • ناشناس ارسالی در

    رتبه بندی !د؟.‌‌؟؟؟ خخخخخخخخخ

  • ناشناس ارسالی در

    رتبه بندی احتمالا کرونا گرفته در ای سی یو است !

  • ناشناس ارسالی در

    من 22 ساله سابقه دارم یادم سال 2 ام تدری س یکی از همکارام که ارشد داشت به اونکی همکارم می گفت می خوان حقوقمون نزدیک به ا ستاان دانشگاه کنن با طرح رتبه بندی ..این مجلس هم معلما دست اویز کاراش می کنه با روحانی ...همه سرکاریم خانه از پای بسته ویرانه است..

  • ناشناس ارسالی در

    حقوق معلمی که ۱۰ سال سابقه کار دارد با م علمی که ۲۷ سال سابقه دارد یکیه این یعنی رتبه بندی خخخخ

  • لیلی ارسالی در

    فقط در مورد افزایش حقوق و رتبه بندی معلم ها تو همه رسانه ها بحث میشه و نقل همه محافل هستش ولی سایر ارگان ها مخفیانه افزایش کارکنانشان رو انجام میدن و تیتر داغ روز نامه ها نیست

  • ناشناس ارسالی در

    چند وقت پیش بود که گفته شد لایحه رتبه بندی از دولت به مجلس ارسال شد حالا اکنون می شنویم این طرح ولایحه ۶ ماه اینده به مجلس ارسال خواهد شد واقعا معلما را ..... فرض کردن . یه حرفشون درست از اب در نمیاد . بیچاره معلم

  • محمدرضا ارسالی در

    پس خدمات چی همش که نمیشه فقط همکاران آمو زشی درسال حقوقشون تغییرکنه واقعا این عدا لت مگرمافرهنگی نیستیم سرایدارهاچی این هم ه زحمت می کشندولی دیده نمی شوند

  • ناشناس ارسالی در

    فک نکن اجرابکنن چون براشون بارمالی داره این بهشون نیس

ارسال نظر