|
کدخبر: 128102

آموزش و پرورش مهم‌ترین معادن را در دست دارد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه باید تدریس و آموزش در شبکه شاد تقویت شود تا قشر محصل از آموزش جا نماند، گفت: اختلالات شبکه شاد زیاد است و همین موضوع موجب شده تا جوانان به بستر و شبکه‌های خارجی سوق پیدا کنند.

فرهنگ آموزش و پرورش مهم‌ترین معادن را در دست دارد

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس، صبح امروز در نشست با شورای مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین معادن را در دست دارد و باید در استحصال این معادن، که همان دانش‌آموزان هستند تلاش و تدبیر حداکثری داشته باشد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: ما نسبت به دانش آموزان به عنوان امانت‌های ارزشمندی که به سیستم تعلیم و تربیت سپرده شده، مسؤول هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به کمبودهای سرانه آموزشی در البرز اظهار کرد: بودجه فعلی البرز ناکافی بوده و حق این استان نیست. با توجه به تراکم بالای جمعیتی و ۵۰۰هزار دانش آموز، لازم است تدابیر و پیگیری‌های جدی دراین زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا موضوع آموزش سواد فضای‌مجازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، یادآور شد: درفضای شبکه شاد، شاهد اختلالات زیادی هستیم و همین مشکلات، باعث سوق دادن نوجوانان به سمت شبکه‌های اجتماعی غیرایرانی شده است.

عسگری تصریح کرد: برخی خانواده‌ها علاوه بر نداشتن امکانات لازم برای دسترسی به آموزش مجازی، با مشکل هزینه پرداخت شارژ اینترنت هم مواجه هستند. این مسئله در سطح کلان باید در وزارت آموزش و پرورش بررسی و برنامه‌ریزی در خصوص تخصیص و جابه‌جایی ردیف بودجه‌ی اعتبارات ورزشی، اردویی، تغذیه و... که درحال‌حاضر امکان استفاده در حوزه دانش‌آموری و دانشجویی ندارد انجام شود تا امکان تحقق عدالت آموزشی برای آحاد جامعه فراهم شود.

وی ضمن اشاره به مسائل مطرح شده در نشست خود با وزیر آموزش و پرورش، افزود: بحث‌های استخدامی، تبدیل وضعیت‌ها، روش‌ها و محتوای آموزشی، وضعیت اردوگاه‌های استان، اهمیت بومی گزینی، کمبودهای جدی در حوزه سرانه‌های آموزشی و ورزشی با ارائه گزارش مبسوط مورد پیگیری قرار گرفته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به انتخاب معلمان برای دروس مرتبط با مهارت‌های زندگی به سبب معلم‌محور بودن آنان داشت.

منبع: فارس

ارسال نظر