|
کدخبر: 125316

۳ سناریوی جدید برای حضور دانش‌ آموزان در مدارس

نماینده چناران در مجلس خاطرنشان کرد: روش حضور دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش که کمیسیونی تخصصی است بارها با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شده است ولی رئیس‌جمهوری به یکباره آن را تغییر داد.

فرهنگ ۳ سناریوی جدید برای حضور دانش‌ آموزان در مدارس

حسین عباس‌زاده امامی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  درباره عدم ارسال پروتکل‌های بهداشتی و نحوه رعایت آن به مدارس در دوران کرونا گفت: ما این موضوع را در کمیسیون آموزش به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم و به او گفتیم بایستی این پروتکل قبل از آغاز رسمی سال تحصیلی جدید و اول شهریور انجام می‌شد.

عباس‌زاده امامی خاطرنشان کرد: حاجی میرزایی در کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد سه گزینه برای حضور دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم به طوری که وقتی نقطه‌ای در کشور قرمز است باید دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری آموزش ببینند و جایی که وضعیت سفید است این آموزش حتماً حضوری است ضمن اینکه در مناطقی که وضعیت آنها زرد یا نارنجی است حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت زوج و فرد است.

وی افزود: به این روش آموزش و پرورش ایراد وارد است هرچند این روش یک شبه تغییر کرد و به نظر می‌رسد این تغییر را رئیس‌جمهوری القا کرده است در حالیکه او تخصصی در آموزش و پرورش ندارد.

نماینده چناران در مجلس خاطرنشان کرد: روش حضور دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش که کمیسیونی تخصصی است بارها با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شده است ولی رئیس‌جمهوری به یکباره آن را تغییر داد.

عباس زاده امامی گفت: بیشتر مدارس در هزینه‌های خود با توجه به سرانه‌ای که از آموزش و پرورش می‌گیرند مانده‌اند و مگر آنها می‌توانند با این میزان سرانه‌ای که از وزارتخانه‌ می‌گیرند هزینه روزانه ضد عفونی کردن کلاس‌های درس را بپردازند و بهتر بود که مدارس شهری را به دلیل تراکم جمعیت دانش‌آموزان غیر حضوری می‌کردیم و مدارس روستایی را حضوری.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را در طول چند هفته‌ای که از فعالیت آنها می‌گذارد بررسی کرده و مشکلات را احصا خواهد کرد.

 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها