|
کدخبر: 121271

آموزش و پرورش ابتدایی یکی از رشته‌های پرطرفدار

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز گفت: رشته آموزش و پرورش ابتدایی یکی از جذابترین رشته‌های دانشگاهی بوده و آینده درخشانی منتظر فارغ‌التحصیلان آن است.

فرهنگ آموزش و پرورش ابتدایی یکی از رشته‌های پرطرفدار

جواد فرزانفر اظهار کرد که آموزش و پرورش ابتدایی یکی از رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز است. این رشته یکی از جذابترین رشته‌های دانشگاهی بوده و تعداد دانشجویان آن روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: رشته آموزش و پرورش ابتدایی یکی از زیرمجموعه‌های رشته علوم تربیتی است و دوره ابتدایی نخستین مقطع تحصیلی و نقطه آغاز یادگیری تمام دانش‌آموزان است. استادان ما در دوره لیسانس از رشته علوم تربیتی به‌عنوان «آچار فرانسه» آموزش و پرورش یاد می‌کردند؛ چراکه بخش عمده‌ای از دروس این رشته هم به‌صورت نظری و هم به‌صورت عملی در زمینه‌های آموزشی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز درباره بازار کار این رشته خاطرنشان کرد: با توجه به بازنشستگی‌های زیادی که در سال‌های پیش‌رو در دوره ابتدایی با آن روبه‌رو هستیم، آینده درخشانی منتظر فارغ‌التحصیلان این رشته است، اکنون بازار کار این رشته فقط به دوره ابتدایی محدود نیست؛ بلکه مراکز مهدکودک و پیش‌دبستانی نیز از فارغ‌التحصیلان این رشته استقبال می‌کنند.

فرزانفر درباره مهارت‌هایی که دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته کسب می‌کنند به آنا گفت: یک معلم باید نحوه‌ ایجاد و حفظ آرامش در کلاس درس و به‌وجود آوردن فضای نشاط‌آور هنگام تدریس را آموزش دیده باشد و این آموزش‌ها را دقیقاً در سرفصل دروس رشته آموزش و پرورش ابتدایی، به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده معلمانی که فارغ‌التحصیل رشته آموزش و پرورش ابتدایی هستند در مقایسه با معلمان رشته‌های دیگر، موفق‌تر بوده‌اند و افرادی که در این رشته دانشگاهی فارغ‌التحصیل و دانش‌آموخته می‌شوند به علت ارائه اغلب دروس به صورت عملی و روش تدریس، از فن بیان خوبی برخوردار می‌شوند و این مطلب آن‌ها را در انتقال مطالب و مفاهیم به بهترین شکل ممکن به دانش‌آموزان یاری می‌رساند.

 

منبع: آنا

ارسال نظر