|
کدخبر: 119047

جزییات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، محصول دانش و تلاش اندیشمندان این حوزه است و به اعتقاد وزیر آموزش و پرورش جهت‌گیری برنامه‌های حوزه‌های مختلف این وزارتخانه به سمت اهداف این سند یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

فرهنگ جزییات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

محسن حاجی میرزایی درباره سند تحول بنیادین و تاثیر آن در آموزش و پرورش، اظهارکرد: سند تحول بنیادین به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اسنادی محسوب می‌شود که مبتنی بر تجربه چند دهه فعالیت‌های آموزشی بوده است.

وی با بیان اینکه اندیشمندان سندی تدوین کرده‌اند که در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، افزود: سند تحول بنیادین زیر نظام‌ها، الزامات و جهت‌گیری‌های بسیاری دارد که برنامه‌های آموزش و پرورش را به سمت و سوی مورد نظر هدایت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود: علاقه مندان نظام تعلیم و تربیت کشور را به تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور واداشته‌اند. این سند محصول تجربیات دهه‌های پیشین، مطالعات تطبیقی کشورهای موفق و همچنین تجربیات آنها است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول نگرش به آینده است، این سند با درک و پیش‌بینی وضعیت آینده کشور تدوین شده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش برای استقرار سند تحول به کمک همگان نیاز دارد یا به تعبیر بهتر همه بخش‌های کشور برای دستیابی به اهداف تعیین شده خود به تحول آموزش و پرورش نیازمند هستند و این یک نیاز متقابل است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر