|
کدخبر: 118431

دانش آموزان منتظر اینترنت رایگان باشند

وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: دانش‌آموزان در مناطق زرد در سال تحصیلی جدید در گروه‌های مختلف به مدرسه می‌روند و در مدارس ابتدایی این مناطق بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت بیشتری می‌شود.

فرهنگ دانش آموزان منتظر اینترنت رایگان باشند

محسن حاجی میرزایی امروز (سه شنبه) به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگویی، اظهارکرد: ما همان‌طور که نگران سلامتی فرزندان خود هستیم، نگران سلامتی فرزندان مردم هم هستیم، خانواده‌ها هم همان‌ گونه که نگران سلامتی فرزندانشان هستند باید نگران آموزش کودکانشان هم باشند.

وی با بیان این که آموزش‌های حضوری سال گذشته به دلیل طی شدن دو سوم کلاس‌های درس و آشنایی معلمان و دانش آموزان باهم راحت‌تر بود، افزود: در شرایط زرد مهم‌ترین اصل ایجاد فاصله اجتماعی و تشکیل نشدن اجتماع مردمی است. لذا دانش آموزان در مناطق زرد در گروه‌های مختلف به مدرسه می‌روند و در مدارس ابتدایی رعایت پروتکل‌ها با نظارت بیشتری کنترل می‌شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری این که آموزش‌های غیرحضوری از دو طریق ارائه می‌شود، گفت: آموزش‌ها به‌صورت تلویزیونی و ازطریق شبکه شاد برگزار می‌شود، ما آموزش‌ها را بررسی و به بخش‌های الزاماً حضوری و قابل تدریس در فضای مجازی تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که اینترنت رایگان برای دانش آموزان به کجا رسیده است، افزود: کارگروهی از طرف دولت مأمور شد که به نتایجی رسیده است، پیشنهادهایی آماده‌شده که تا قبل از آغاز سال تحصیلی اعلام می‌شود.

وی همچنین درمورد استخدام آموزشیاران نهضتی‌ سوادآموزی که در آزمون۲۰ تیر شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نتایج این آزمون اعلام‌ شده است و در امسال می‌توانیم ۲۵ هزار نفر از آنها را استخدام کنیم و مابقی طی سال‌های آینده استخدام می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش درمورد افزایش امکانات شبکه شاد هم، گفت: ابزارهای شبکه شاد از چهار خدمت به ۱۱ خدمت رسیده است و این ابزارها به معلمان آموزش داده می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: ۱۵ شهریور روز آغاز سال تحصیلی است اما کیفیت حضور دانش آموزان با توجه به شرایط آن روزها اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری رضوی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها