|
کدخبر: 116962

استخدام ۱۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش استثنایی

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هزار و ۵۰۰ نیرو برای سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش استثنایی استخدام شده‌اند.

فرهنگ استخدام ۱۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش استثنایی

سید جواد حسینی درباره کمبود معلم در مدارس استثنایی، اظهارکرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی نزدیک به ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو دارد که در نخستین جلسه سازمان مصوب شد این کمبود نیرو تامین شود.

وی ادامه داد: برای تامین نیرو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار است ۱۰ درصد از مجموعه نیروهای استخدامی دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ (آزمون استخدامی و جذب از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها) در این سازمان بکار گرفته شوند؛ این درحالی است که دانش آموزان استثنایی کمتر از ۲ درصد جمعیت دارند.

حسینی گفت: در مدارس سراسر کشور ۱۹۷ هزار معلم کم داریم که برای سال تحصیلی جدید با روش‌های مختلف برای سال تحصیلی جدید جایگزین می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: بکارگیری ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، استخدام ماده ۲۸، استقرار خدمت برخی از بازنشستگان، معلم تمام وقت، طرح خرید خدمات، بکارگیری سرباز معلم و نیروهای حق التدریس شاغل از جمله روش‌های جایگزین معلم در مدارس است.

حسینی یادآور شد: کمبود نیرو برای سال تحصیلی آینده با روش‌های جایگزین رفع می‌شود. خانواده‌ها مطمئن باشند با شروع سال تحصیلی هیچ دانش آموزی بدون معلم نیست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی هم با جذب نیرو به روش‌های مختلف به سمت تامین ۱۲ هزار نیروی مورد نیاز پیش می‌رود.

حسینی عنوان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای سال تحصیلی جدید با بکارگیری ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، استخدام ماده ۲۸، استقرار خدمت برخی از بازنشستگان، معلم تمام وقت، طرح خرید خدمات، بکارگیری سرباز معلم و نیروهای حق التدریس شاغل برای رفع کمبود نیرو اقدام می‌کند.

منبع: پانا

ارسال نظر