|
کدخبر: 93758

وظیفه‌ای برای ‌هوشمندسازی مدارس نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۰ هزار بخاری نفتی در کشور جمع‌آوری شد و درحال‌حاضر فقط ۴ درصد مدارس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند و امکان تجهیز این مدارس به سایر وسایل گرمایشی نبوده است.

گسترش‌نیوز: مهراله رخشانی‌مهر صبح امروز در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهارکرد: طی سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور افتاد و شاهد جهش‌های خوبی در توسعه مدارس کشور بودیم.

rakhshanimehr.jpg

وی با بیان اینکه امسال در قانون بودجه ۶ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب داریم که قطعا رشد خوبی خواهیم داشت گفت: در هیچ استانی پروژه خیرساز نیمه‌تمام نداریم و تمام پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با عنوان اینکه سال گذشته حدود ۸۳۰ میلیارد تومان برای سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس اعتبار داشتیم افزود: ۵۰ هزار بخاری نفتی در کشور جمع‌آوری شد و درحال‌حاضر فقط ۴ درصد مدارس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند و امکان تجهیز این مدارس به سایر وسایل گرمایشی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۴ هزار کلاس درس غیراستاندارد داشتیم و ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس از نظر گرمایشی و سرمایشی استانداردسازی شد گفت: در سال ۹۸ اعتبار استان به ۴۸ میلیارد تومان رسید تا کلاس‌های درسی به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۳۲۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده که حدود ۶ برابر افزایش تحویل کلاس درس داشته‌ایم افزود: شرایط استان کرمان شرایط خاصی است.

وی با اشاره به اینکه ۴.۹ متر مربع سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز در استان کرمان است و باید تلاش کنیم این فضا افزایش پیدا کند گفت: ۱۰ استان کشور زیر خط سرانه استاندارد فضاهای آموزشی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با عنوان اینکه البرز و سیستان و بلوچستان از استان‌هایی هستند که سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز حدود دو متر مربع است ادامه داد: اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان کرمان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ بیش از چهار درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی تلاش کردیم و بیش از هزار کلاس درس در کشور خشتی و گلی بودند افزود: سیستان و بلوچستان و استان کرمان بیشترین کلاس‌های درس خشتی و گلی را داشتند که در استان کرمان کلاس‌های خشتی و گلی به‌کلی جمع‌آوری شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ میزان تعهد خیرین بیش از هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بود که افزایش بیشتری نسبت به سال‌های قبل‌تر بوده است و حدود دو برابر رشد داشته است گفت: امسال برنامه داریم این اعتبار حدود ۴۰ درصد رشد داشته باشد و هدف ما است.

وی با بیان اینکه ردیف پروژه‌های مشارکتی با خیرین داریم عنوان کرد: اگر خیری ۳۰ درصد در مناطق روستایی و ۵۰ درصد برای مناطق شهری در ساخت مدارس هزینه کند مابقی آن را دولت مشارکت خواهد کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۹۹ مبلغ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های خیرساز اعتبار داریم گفت: اعتبار امسال استان کرمان حتما بیش از سال گذشته خواهد بود اما هنوز سازمان برنامه و بودجه اعتبارات را ابلاغ نکرده است.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس در هوشمندسازی مدارس هیچ وظیفه‌ای ندارد افزود: در ساخت مدارس در حال ساخت تلاش کردیم تا مدارس را به حداقل امکانات برای هوشمندسازی تجهیز کنیم.

رخشانی‌مهر با عنوان اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تعمیر مدارسی که بر اثر سیل در جنوب استان کرمان آسیب دیده‌اند اختصاص داده شده است گفت: تلاش داریم که در روزهای آینده اعتبار بیشتری برای این کار اختصاص بدهیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها