|
کدخبر: 93564

آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد

استاندار استان مرکزی با اشاره به کمبود ۳۵۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گفت: مصوب شده است که در راستای تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همانند سال تحصیلی جاری عمل شود.

گسترش‌نیوز: سیدعلی آقازاده امروز سه شنبه ۲۶ فروردین در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص پلاک‌هایی که در طرح تفضیلی، مسکونی تعریف شده‌اند، اما به عنوان آموزشی استفاده می‌شود، اظهار کرد: معاونت عمرانی به شهرداری و مسکن‌وشهرسازی ابلاغ کند که مشاوران به هیچ‌وجه نباید اینگونه تغییر کاربری‌ها انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود، در صورتی که یک پلاک مسکونی به مدت بیش از ۱۰ سال مداوم اقدامات آموزشی انجام داده است، پلاک آموزشی قلمداد شود.

استاندار مرکزی با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش استان مرکزی در سال گذشته تصریح کرد: استان مرکزی در سال گذشته شاید یکی از نخستین استان‌هایی بود که بخاری‌های نفتی را با توافق سازمان نوسازی مدارس از رده خارج کرد.

آقازاده بیان کرد: همچنین آموزش و پرورش استان مرکزی نخستین استانی بود که در زمینه بودجه عمرانی رشد خوبی داشت، از طرفی سال گذشته ۳۶ افتتاح پروژه عمرانی در آموزش و پرورش انجام شد که نسبت به سال‌های ماقبل آن رشد چشمگیری داشته است، البته امسال هم برنامه‌های خوبی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: سال‌ها آموزش و پرورش به دنبال مالکیت سالن ورزشی ۲۲ بهمن بود که توسط خیرین آن را تخریب و نوسازی کرده و در اختیار فضاهای آموزشی قرار دهد که این مهم نیز در سال ۹۸ محقق شد.

آقازاده بیان کرد: در سال تحصیلی جاری تقریبا در نیمی از سال به سبب شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شد، اما این به معنای بیکاری مطلق دانش آموزان و معلمان نبود بلکه با تلاش‌های صورت گرفته فعالیت تحصیلی به طرق دیگر ادامه داشته و امیدواریم اینگونه اقدامات در آینده نیز استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برای سال تحصیلی آینده با برنامه‌ریزی‌های مناسب شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنیم که پس از اتمام کرونا، مدارس زودتر از سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی بهتر دایر شوند.

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه گفت: بر اساس طرح تفضیلی، نوع کاربری باید بر اساس پروانه بهره‌برداری باشد و اگر ملکی مسکونی است و در اختیار فضای آموزشی قرار دارد نباید کاربری آن آموزشی اعلام شود. اگر مشاور با مشاهده تابلوی آموزشی بر سر در یک مکان، کاربری آنرا آموزشی اعلام کند، قصور از سوی مشاور است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها