|
کدخبر: 92396

روحانی: در تولید کیت آزمایشی کرونا خودکفا می‌شویم

رئیس‌جمهوری با اشاره به دستاوردهای علمی و پزشکی برای مقابله با کرونا گفت: به زودی در تولید کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به خودکفایی می‌رسیم.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در نشست هیات دولت با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان گفت: آن چیزی که برای ما مهم است، امید به آینده است و از امید بالاتر، آمادگی است. انتظار ظهور حضرت ولی عصر (عج) هم به معنای امید به آینده و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است. بنابراین در آمادگی‌ هر کس می‌توان دید او منتظر است یا نیست.

rohani45.jpg

وی ادامه داد: آن کس در زندگی فردی و جمعی به گونه‌ای است که الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است، معلوم است که منتظر است. در روایت هم آمده که شیعیان ما را باید در عمل آنها شناخت. اگر مسیر ائمه (ع) را در عمل هر کس مشاهده کردید، آنها شیعیان واقعی هستند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در دین و مکتب ما یاس معنایی ندارد، اظهارکرد: سراسر زندگی باید امید باشد و این اعتقاد باید باشد که پشت هر بن‌بست و پیچیدگی‌ فرج است. فرج به معنای گشایش است. باید همیشه منتظر گشایش و منتظر باشیم.

روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر محتاج این عقیده هستیم، تصریح کرد: هر چقدر این اعتقاد قوی‌تر شود، سکون، آرامش و جهان‌بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود. مهدویت به ما جهان‌بینی آینده می‌دهد که جهان آینده، جهان صلح، فرج و گشایش واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه آن ایمان و اعتقاد به زندگی نشاط می‌دهد و ما را از ناامیدی نجات داده و از غم و افسردگی می‌رهاند، خاطرنشان کرد: آینده جهان را با شکوه زیبا و پر از عدل و داد می‌کند. این عدل و داد جزیی نیست بلکه سراسر جهان را فرامی‌گیرد. بنابراین عید مهمی در پیشرو داریم و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریعتر در شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و مسائل شخصی‌شان ادامه دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها