|
کدخبر: 84620

حمایت از آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری از حمایت ۵۰ درصدی این معاونت برای خرید لوازم مورد نیاز آموزش و پرورش در تجهیز مدارس با محصولات ایران ساخت خبر داد.

گسترش‌نیوز: سورنا ستاری روز دوشنبه در مراسم امضای یک تفاهمنامه و دو قرارداد بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از پایه‌های اصلی حرکت اقتصاد دانش‌بنیان، آموزش و پرورش است. فعالیت این معاونت با وزرای قبلی در جهت گسترش علم و فناوری فعالیت خوبی بود اما محدود و کوچک، در دوران وزارت جدید آموزش و پرورش کارهای بسیاری در معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته و در حال انجام است.

وی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش حوزه بسیار وسیعی است و برای ما نیز حوزه تخصصی و حساسی به شمار می‌رود.

ستاری با اشاره به اینکه برای نحوه آموزش، سیستم آموزش و عملکرد ما در معاونت علمی و اینکه بار اضافه‌ای بر روی دوش آموزش و پرورش نشویم جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: چهارچوب‌های زیادی برای همکاری ایجاد شده است، حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی از خرید تجهیزات تولید شده توسط شرکت‌های داخلی در لیست شرکت‌های موجود در ایران ساخت برای تجهیز مدارس و پژوهش‌سراها از سوی وزارت آموزش و پروش یکی از کارهایی است که امروز با امضای تفاهمنامه اجرا خواهد شد.

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری بیان کرد: از ۶ سال پیش این کار را با وزارت علوم و وزارت بهداشت شروع کرده‌ایم و درحال‌حاضر پیچیده‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی را در داخل می‌سازیم و برخی شرکت‌ها در حوزه صادرات فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد که این کار را با آموزش و پرورش شروع کند و به طور خاص برای آموزش و پرورش تجهیزات طراحی و ساخته شود و تجهیزات بر اساس نیاز معلم و پژوهش سراها باشد.

ستاری گفت: حوزه شناسایی استعدادهای برتر حوزه‌هایی است که چندین سال فعالیت داشته‌ایم، طرح شهاب از جمله آنها است که پنجمین سالی است که برگزار می‌شود. همچنین ارائه آیین نامه جدید مدارس سمپاد و باشگاه پژوهشگران جوان نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

وی گفت: هر دو موضوع اعم از طرح شهاب و مدارس سمپاد و باشگاه پژوهشگران جوان از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اجرایی‌سازی آن باید انجام شود و ما امیدواریم این دو موضوع به طور جدی در آموزش و پرورش دنبال خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها