|
کدخبر: 82979

«معامله قرن» دودمان ترامپ را به باد می‌دهد!

معاون فرهنگی قوه قضاییه به معامله بزرگ قرن اشاره کرد و گفت: ترامپ قمارباز تصور کرده که این موضوع هم از قمار‌هایی است که می‌برد، اما نمی‌داند که تمام هستی و دودمان خود را به باد داده و از دست می‌دهد.

گسترش نیوز: حجت‌الاسلام هادی صادقی در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه که تحت عنوان یادواره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: قرآن نور مبینی است که نه برای گذشتگان و منطقه‌ای خاص که برای زندگی ما در هر زمان و مکان کاربرد دارد تا زندگی را بر شکل آخرت بنیان نهد.

او با بیان اینکه قرآن تنها برای تلاوت شدن نازل نشده که برای هدایت ماست تا دست ما را بگیرد، افزود: در قوه قضاییه اهتمام ویژه‌ای به مسائل قرآنی داریم و دلیل آن این است که اگر می‌خواهیم به عدالت دست یاییم تنها باید از قرآن تمسک جوییم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه همچنین با تاکید بر اینکه قرآن را باید خواند و فهمید و بکار بست، عنوان کرد: از آیه آیه قرآن می‌توان برای لحظات زندگی درس آموخت.

صادقی ادامه داد: اهل بیت (ع) قیم قرآن هستند که می‌توانند تفسیر درست را به ما نشان دهند و اینگونه هرگز به فتنه و فتنه زده دچار نمی‌شویم.

او گفت: حوادث عجیبی در این روز‌ها در جریان است که بسیار مهم و پر از افت و خیز است و انگار دنیا آماده اتفاقات دیگری می‌شود و جهان شرک دست به‌دست هم داده‌اند تا منطقه ما را به آشوبی جدید مبتلا کنند و وضعیت مسلمانان را بهم بزنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: این انسان قمار باز برنامه‌هایی اجرا کرده است و ترور شهید سلیمانی در شمار حماقت‌های بزرگ او محسوب می‌شود، اما او نمی‌دانست که خون این شهید دودمانش را بر باد می‌دهد.

او بیان کرد: با شهادت شهید سلیمانی نفرت از امریکا در تمام دل‌ها ابدی شد و مقاومت حیات تازه‌ای پیدا کرد و امروز انقلاب ما جان تازه‌ای گرفته است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد: انقلاب یک حیات و موجود زنده و ارگانیک و نیازمند خون تازه است که خون شهید سلیمانی جریان تازه‌ای در انقلاب ایجاد کرد.

صادقی با بیان اینکه امروز برخی از فلسطینی‌ها و جهان عرب به شدت نگران هستند و فهمیدند که چه کلاه گشادی سرشان رفته است، تاکید کرد که نباید تولی به یهود پیدا کنیم، بلکه با مجاهدت در مسیر حق حرکت کنیم.

او ادامه داد: شهید سلیمانی با گوش جان پیام قرآن را شنید به آن عمل کرد و از چیزی نترسید و حرکت کرد و خدا هم به او عزت داد و اسراییل را زمین گیر و امریکا را در منطقه بیچاره کرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه عنوان کرد: شهید سلیمانی که تربیت یافته مکتب قرآن بود با شهادت خود به ما درس می‌آموخت که حقایق قرآنی هر روزه درس می‌آموزند و مسیر مجاهدت را به ما نشان می‌دهند.

صادقی به انتخابات مجلس اسفندماه امسال هم اشاره و تاکید کرد: باید نمایندگانی انتخاب کنیم که مصداق آیه شریفه یجاهدون فی سبیل‌الله باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه‌های کاری دادگستری عدالت و احسان را توامان در راستای احیای حقوق عامه و کرامت انسانی سرلوحه اعمال خود قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: باید به قرآن اعتقاد و ایمان داشته باشیم و بدانیم وعده‌های قرآنی صادق است.

صادقی همچنبن با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۱۲ هزار نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند، یادآور شد: ۷هزار نفر در مسابقات کتبی شرکت کردند و در دوره نهایی نیز ۱۸۶ نفر در ۱۲ رشته از جمله رشته‌های حفظ کل، حفظ ٢٠ و ١٠ جز، قرائت و ترتیلمفاهیم و حفظ موضوعی قرآن و اذان در شیراز راه یافتند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه همچنین ارتقای سطح آموزش قرآنی را از ویژگی‌های مهم این دوره از مسابقات عنوان کرد.

مسابقات سراسر قرآن قوه قضاییه که از روز چهارشنبه ۹ بهمن در شیراز آغاز شده است، امروز پنجشنبه دهم بهمن به کار خود پایان داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها