|
کدخبر: 45771

نمایشگاه، فرصتی برای تشریح مرامنامه مدارس

مدارس غیردولتی در چارچوب اهدافی که نظام آموزشی کشور بیان کرده است فعالیت می‌کنند اما بسیاری از آنها همسو با این چارچوب، یکسری مرامنامه خاص هم برای خود تعریف کرده‌اند.

گسترش‌نیوز: بسیاری از مدارس، اهداف و مرامنامه خاص خود را دارند و متناسب با اصولی آموزشی و تربیتی که برای خود برشمرده‌اند فعالیت می‌کنند. از طرف دیگر یکی از بخش‌های نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته، بخش «رویکرد» است. مرامنامه‌های مدارس را می‌‌توان در این بخش از نمایشگاه با والدین در میان گذاشت. لازم به ذکر است که نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار می‌شود.

hanan2.jpg

دوستی و گفت‌وگو، حلال مشکلات

مجتمع آموزشی ممتاز حنان مجموعه‌ای از ۶ مدرسه است. علی معینی کربکندی ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در هر مقطع، یک مدرسه داریم که دانش‌آموزان، رشدیافته این مجتمع باشند و متناسب با اهداف آموزشی و پرورشی مجتمع، تربیت شوند. اهداف آموزشی و پرورشی داشته و هیچ‌وقت به مقوله تعلیم و تربیت، نگاه تجاری نداشته‌ایم. هدف و شعار این مجتمع، دوستی و گفت‌وگوست. معتقدیم با دوستی و گفت‌وگو می‌توان خیلی از مشکلات را حل کرد. مجتمع حنان، متناسب با این شعار، مرامنامه‌ای برای خودش تعریف کرده و در همه مقاطع، اعمال می‌کند.

کربکندی در پاسخ این سوال که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی، چه فوایدی به حال نظام آموزش‌وپرورش ما خواهد داشت؟ گفت: متاسفانه تعداد اندکی از هم‌صنفی‌های ما، به آموزش‌وپرورش نگاه تجاری دارند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای رها شدن از این نگاه نامطلوب. نیروی انسانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده کشور دارد و از طریق نمایشگاه می‌توان دراین‌باره آگاهی‌بخشی کرد. اگر چنین شود می‌توان فضایی از آرامش و امید را به جامعه تزریق کرد.

hanan3.jpg

کربکندی در ادامه افزود: مجتمع ما هم در نمایشگاه شرکت خواهد کرد. در نمایشگاه، تاریخچه و اصول مجتمع خود را معرفی خواهیم کرد. در رابطه با مرامنامه دوستی و گفت‌وگو هم یک‌سری کارگاه خواهیم داشت و آن را تشریح خواهیم کرد. انشالا استقبال خوبی از نمایشگاه به عمل‌اید و خانواده‌ها از آن بازدید کنند. چه خوب است که اطلاع‌رسانی رسانه‌ای بیشتر شود. به‌عنوان‌مثال به تبلیغات تلویزیونی نیاز است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها