|
کدخبر: 42075

چشم انداز حرکت‌های فرهنگی کشور تعیین شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امضای تفاهمنامه با استانداری ها، نقشه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور را ترسیم می‌کند.

گسترش‌نیوز: سید عباس صالحی شامگاه یکشنبه در بدو ورود به ارومیه گفت: این تفاهمنامه‌ها چشم‌انداز حداقل سه ساله را برای استان‌های مختلف مشخص می‌کند تا برای حرکت‌های فرهنگی دراز مدت مبنا قرار بگیرد.

Salehi-ershad.jpg

وی با اشاره به اهداف سفر خود به آذربایجان غربی نیز بیان کرد: تفاهمنامه با استانداری آذربایجان غربی که از قبل تنظیم شده است، در جلسه فردا /دوشنبه/ به امضا می‌رسد.

صالحی درباره دیگر اهداف سفر خود نیز اظهارکرد: دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر در ارومیه و مهاباد یکی از برنامه‌های این سفر است تا با دیدگاه‌های آنان در راستای توسعه فضای فرهنگ و هنر استان آشنا شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد تا در نتیجه امضای این تفاهمنامه و استفاده از نظرهای اصحاب فرهنگ و هنر زمینه اتفاق‌های بهتر برای فرهنگ و هنر و رسانه استان رقم بخورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر ۲ روزه خود به استان، صبح روز دوشنبه پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شرکت می‌کند.

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای ارومیه، ماکو، سلماس، پلدشت، چایپاره، شوط و چالدران در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه و همچنین دیدار با خانواده مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سپهری، مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد در روز نخست سفر به استان است.

دیدار با حسین افشاری معرق کار و احمدرضا رحیمی نگارگر ارومیه‌ای به عنوان هنرمندان پیشکسوت آخرین برنامه‌های روز نخست سفر وزیر ارشاد به آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز سه شنبه پس از شرکت در جلسه با روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه استان، از پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه بازدید خواهد کرد.

سید عباس صالحی برای دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، میاندوآب، شاهین دژ و بوکان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد حضور خواهد یافت.

وزیر ارشاد همچنین با ۶ نفر از مفاخر فرهنگی و هنری استان به نام‌های علیرضا قوجاری نقاش، حسن محمدزاده فیلمساز، سید محمد میر قلنج خادم قرآن، کامران داوری نکو پژوهشگر و علی معین فر و سیامک مختاری از پیشکسوتان فرهنگی دیدار خواهد کرد.

نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان آخرین برنامه سید عباس صالحی در سفر به آذربایجان غربی است و مقام عالی وزارت به پرسش خبرنگاران پیرامون دستاوردهای سفر به استان و برنامه‌های آن پاسخ خواهد داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها