|
کدخبر: 34418

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

برای اقتصاد برنامه داریم / حداقل مزد کارگران کافی نیست!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید روی تثبیت فضای اقتصادی برنامه دارد.

گسترش نیوز: علی ربیعی ۲۱ تیرماه در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کیک اقتصادی کشور کوچک شده که باید به زندگی کارگران و حقوق بگیران و مستمری بگیران توجه شود و سازمان تامین اجتماعی نیز سرپا شود.

rabii16m.jpg

ربیعی خود را وزیر بیکاران دانست و گفت: وزیر این افراد هستم تا این قشر به شغل دست یابند.

وی تصریح کرد: سامانه روابط کار مدتی قبل رونمایی شده که به امنیت شغلی کمک می‌کند و به معنای فشار به تولید نیست. یکی از اقداماتی که در نظر داریم انجام دهیم حفاظت و تثبیت شغل است که کارگران را در کارگاه نگه داریم اما دو مشکل حقوقی در این راستا وجود دارد که در هیات دولت مطرح می‌کنیم.

ربیعی گفت: حقوق مستمری بگیران و حداقل مزد کارگران در شهرهای بزرگ کافی نیست اما مسیر دیگری وجود نداشته است و مسیری که طی کردیم درست بوده و تاکنون با همین روش منحنی کاهش قدرت خرید با شیب ملایم بالا آمد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه چانه زنی و محل گفت‌وگوی اجتماعی است، تاکید کرد: بیمه رانندگان پنج مشکل اصلی داشت که حل شد و یک مورد نیز بازنشتگی زود رس بوده که مسئله کلی کشور است.

ربیعی بیان کرد: در جلسه هیات دولت در چهارشنبه هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهوری موضوع رانندگان مطرح شد و دستورات لازم در لوازم یدکی خودرو صادر و موضوع بررسی شد. اکنون عملیات روانی دشمن را در موضوع رانندگان می‌بینم؛ در حالی که ما و رانندگان در کنار یکدیگر هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه باید از فرصت موجود برای تولید کالای ملی استفاده و ازخود گذشتگی کرد، اظهار کرد: امروز نمی‌توان با روش قبل کار کرد چون با شکست مواجه می‌شویم و کشور همواره بحران‌های بزرگ همانند جنگ تحمیلی، بمباران و ارز و خزانه خالی داشته است که با کمک مردم از تمام موارد عبور کردیم. این فشار کنونی بر کشور توسط یک حاکم بی‌فکر ظالم تحمیل شده است و هدفش امنیت روانی مردم است که ما می‌توانیم از آن عبور کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها