|
کدخبر: 312437

سینما/گیشه/فروش بلیط

تنور سینما داغ تر خواهدشد/دورخیز برای گیشه ۱۰۰ میلیاردی /اکران دو فیلم اجتماعی از امروز

صبح امروز «عامه پسند» و «حدود ۸ صبح» اکران شدند و با توجه به موفقیت این فیلم ها و البته زمان خوب اکران آن ها، انتظار زیادی وجود دارد. قدرت فیلم های کودک و کمدی را در میان بگذارید و نماینده سینمای اجتماعی شوید.

فرهنگی و اجتماعی تنور سینما داغ تر خواهدشد/دورخیز برای گیشه ۱۰۰ میلیاردی /اکران دو فیلم اجتماعی از امروز

از صبح امروز - چهارشنبه ۱۸ آبان ماه- ۲ فیلم عامه‌پسند و ساعت ۸ صبح به روی پرده رفته است. ۲ فیلم اجتماعی که ترکیب گونه‌ای فیلم‌های روی پرده را تغییر داده تا مخاطب، علاوه بر فیلم‌های کمدی و کودک جدید، پذیرای ۲ فیلم اجتماعی نیز باشد.

عامه‌پسند، سومین ساخته سهیل بیرقی است که به‌نوعی تکمیل سه‌گانه زنانه کارگردان پس از من و عرق سرد است و به بعد دیگری از مساله تنهایی زنان مستقل پرداخته است.

عامه‌پسند: رقیبی جدی برای گیشه فیلم‌های اجتماعی اخیر

این فیلم در جشنواره سی‌وهشتم فجر نمایش داده شد و حاشیه‌هایی را به همراه داشت که این اتفاق‌ها، برخلاف دو فیلم قبلی کارگردان که در زمان اکران دچار حاشیه شدند، این‌بار در زمان رونمایی در جشنواره دستخوش حواشی شدند و از آن‌زمان تا امروز، همواره عنوان می‌شد که این فیلم، مشکلاتی در مسیر اکران عمومی دارد اما برخی خویشتنداری‌ها در عدم‌بروز رسانه‌ای مشکلات احتمالی این فیلم سبب شد تا اگر هم مشکلی بود، این مساله چندان در فضای بیرونی، مشمول حواشی نشود.

این مدیریت درست سبب شد تا عامه‌پسند در یکی از بهترین زمان‌های سال به روی پرده برود و حالا انتظار بسیاری وجود دارد که این فیلم با استقبال قابل‌قبولی مواجه شود. در این زمینه، تیم بازیگران فیلم و پشتوانه نمایش عامه‌پسند در جشنواره فجر سال ۹۸، سبب می‌شوند تا منتظر یک استقبال خوب از نمایش عمومی این فیلم باشیم. هم‌چنان‌که این فیلم توانسته برای روز نخست خود، تعداد بلیت خوبی را پیش‌فروش کند و رقیبی جدی برای گیشه فیلم‌های اجتماعی امسال باشد.

در این فیلم، فاطمه معتمدآریا در نقش اصلی ظاهر شده و هوتن شکیبا و باران کوثری نیز دیگر نقش‌های عامه‌پسند را بازی کرده‌اند. این فیلم همچنین می‌تواند تداومی بر حضور هوتن شکیبا در درام‌های اجتماعی سالیان اخیر سینمای ایران باشد. حال باید دید آیا شکیبا که با ملاقات خصوصی، فروش بیش از ۳۴ میلیاردی را تجربه کرده، خواهد توانست با این فیلم، رکورد جدیدی را در سینمای این سال‌های ایران به ثبت برساند.

 

حدود ۸ صبح: دورخیز برای گیشه ۱۰۰ میلیاردی

حدود ۸ صبح نیز دیگر فیلم کنجکاوی‌برانگیزی است که نخستین رونمایی خود را از امروز صبح آغاز کرده و منتظر حضور در جشنواره فجر نمانده است. منوچهر هادی با این فیلم، پس از ۷ سال به سینمای اجتماعی بازگشته است و باید در انتظار اتفاقی خوب با این فیلم باشیم. هادی تبحر خاصی در پردازش سوژه‌های اجتماعی ملتهب دارد و باید دید، بازگشت این کارگردان به خاستگاه سینمایی خود، چه رخدادهایی را رقم می‌زند.

حدود ۸ صبح باید حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بفروشد تا بتواند با گذر از آمار متری شیش‌ونیم، به پرمخاطب‌ترین فیلم اجتماعی سالیان اخیر سینمای ایران تبدیل شود

هادی در این فیلم، ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی بوده و آنها که فیلم را تماشا کرده‌اند، از بازی خوب این کارگردان سخن گفته‌اند. هادی در این فیلم علاوه بر کارگردانی و تهیه‌کنندگی، یکی از نویسندگان کار نیز است. محمدصادق رنجکشان که پیشتر خواسار همکاری با هادی شده بود، در این فیلم به‌عنوان سرمایه‌گذار حضور دارد.

هادی همچنین پیشتر ادعا کرده بود که با این فیلم، رکورد فروش فیلم‌های اجتماعی را جابه‌جا خواهد کرد. البته که به احتمال زیاد، موفق خواهد شد تا رکورد فیلم‌های اجتماعی خود را بشکند چرا که رکورد تعداد مخاطب ۵ فیلم اجتماعی او در انحصار قرنطینه با حدود ۲۷۰ هزار مخاطب است که این آمار، احتمالا با این فیلم خواهد شکست.

اما رکورد این سال‌های سینمای اجتماعی در اختیار فیلم‌های متری شیش‌ونیم با ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار مخاطب، فروشنده با حدود ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار مخاطب و لاتاری با ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار مخاطب است. بنابراین حدود ۸ صبح اگر بخواهد این رکورد را جابه‌جا کند باید حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بفروشد تا بتواند با گذر از آمار متری شیش‌ونیم، به پرمخاطب‌ترین فیلم اجتماعی سالیان اخیر سینمای ایران تبدیل شود. رکوردی که اگر رقم بخورد، هادی را به کارگردانی تبدیل می‌کند که علاوه بر آثار کمدی، فیلم‌های اجتماعی او نیز به چنین استقبال چشم‌گیری نائل آمده است.

 

عدم‌تعدد فیلم‌های اجتماعی بر روی پرده و نمایش در زمان خوب، دو فاکتوری است که سبب می‌شود تا انتظار بالایی از این فیلم منوچهر هادی داشته باشیم. فیلمی که علاوه بر هادی، یکتا ناصر، کامبیز دیرباز ، سارا رسول‌زاده و حسن پورشیرازی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بر روی کاغذ، هر ۲ فیلم عامه‌پسند و حدود ۸ صبح، از فرصت بسیارخوبی برای دیده شدن گسترده برخوردار هستند. ۲ انتخاب هوشمندانه برای این دوره اکران که در کنار آثار قدرتمند کمدی و گونه کودک و نوجوان، می‌تواند هوای تازه‌ای به اکران تازه‌نفس این روزهای سینمای کشور بدمد و اقبالی که در این مدت به سینماها شده را با شتاب بیشتری همراه کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها